• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • nennesjuttioåtta

Soldemor  igen – gäller det även tjänstepensionen alltså? 

• nennesjuttioåtta

nä fy fan vad tråkigt att prata pension.

Förlåt!

• Soldemor
    nennesjuttioåtta skrev 2011-03-22 16:24:39 följande:
    Soldemor  igen – gäller det även tjänstepensionen alltså? 
    Ja, alla pensioner hade det där programet koll på, alecta, fora, collectum - you name it! Mycket bra eftersom jag är totalt ointresserad - ja, inte av min pension, men att ta fram och ordna alla uppgifter.
  • Fru E

Nenne-här är en till som har noll koll borde med sortera våra papper men det är enormt tråkigt!! Började på det för ett tag sen men kom halvvägs innan de åkte in i hyllan igen, fy på mig!

• viktualia

AM - ergo stol... kanske läge att fråga nån som förstår sig på sånt på riktigt... har sett samtliga länade varianter, men mkt olika vilka besvär som lett till att folk fått dem. själv tycker jag att nackstöd är najs...

Sweetan - heja!! hoppas att du hittar något!! hur lång tid har din make kvar?!

Ego - har tagit mig hem 22 mil i bil med Trollet. Han var på pisshumör. Tack och lov så har min brorsa bosatt sig på halva vägen. Alltså tog vi ett längre stopp och hängde med brorsans fru och lilla son. Sen lyckades vi ta oss sista halva hem. Trollet är snuvig, vill inte äta (men slurkade just i sig en laddning välling) och är allmänt kramig. Själv är jag sliten efter för hårt tempo några dagar i rad. Just nu sitter jag mest och hoppas på att maken ska ta sig hem snart... (eller att Trollet somnar...)..

• Fru E

Sweetan-jag kunde tom gå i kortärmat ute vid uteplatsen *kryss i taket för en fryslort som mig*

• snaily

Vickan
    Jobbigt det lät med bilresan!

Förresten så gick ju min och Ynglas bilresa ner över förväntan, först knappt 35 mil, sen ett längre stopp, sen drygt 15 mil. Bytte bajsblöja på blåsig parkering i Bollnäs. Lite stolt att jag klarade det hela alldeles själv (både resan och blöjbytet). Men också rätt nöjd att det förhoppningsvis dröjer rätt länge innan jag behöver köra så långt med henne utan maken.

Pensionspapper - måste man ha ordning på dem alltså? Mina sitter i en pärm huller om buller och där får de väl sitta ett tag till...

Nu kom maken hem från nya jobbet, ska höra hur andra dagen varit.

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!