• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • _koko_

Oupsie - GRATTIS till tentan!! Åh, så skönt att det gick så bra!! Fira med bubbel tycker jag!

cicci  - Hej virvelvinden!

Sjunger även jag laktulosens lov, jag har ju många års konstant erfarenhet av förstoppning tyvärr, det är ju därför jag inte äter vetemjöl längre.

• Fossing77

Kan inte förstå vad snön ska ramla ner en hel dag för, när den börjar töa bort redan samma kväll igen. Jag vill inte skotta mer snö! Igår åkte jag och barnen till stan för att hälsa på moster och gå på Knalleland ett tag. Hittade lite Hjärtapresenter till barnen oGladch en till Calle med. Inte så romantiskt med en extra handkontroll till PS3 Move kanske, men han vill verkligen, verkligen ha en sån så det fick bli så.

Idag ska nya familjelunchen provköras. Vi åker till stan allihopa när Calle kommer från jobbet för att äta lunch ute tillsammans. Ska bli spännande och se om vi lyckas göra detta till en fredagstradition. Glad

• Lapinette
    muggles skrev 2011-02-11 09:43:02 följande:
    Snorkis: coolt med orange väska - man har ju ofta flera svarta redan så roligt med lite färg!
    Har man?!!!! Jag tillhör nog numera undantaget från regeln. Som sagt inga svarta, vita eller bruna handväskor här inte. De har åkt ut för flera år sedan. Och Snorkis, nu fick du mig att börja titta på handväskor och Biasias nya kollektion är FULL av färg. Nu blev jag sugen!

Vinkar till guldfisken (kokisen). Hur mås det i benen?

mugglan - tror också jag har missat det där med handskenorna. Why?
  • _koko_

BS - Jag har släppt lillebror både ner från skötbordet och ner för trappan. Båda gångerna lyckades jag lindra fallet en aning (han kom halvvägs ner för trappan), men man känner sig ju inte bättre för det. Snarare tänker man bara på vad som hade kunnat hända "om inte...". Som sagt, man är ingen dålig förälder för att olyckor händer! Jag försöker vara tacksam för att det gick bra i stället och uppskatta tankeställaren.

• Lapinette

Och frågan är klänning i snöyran eller byxor till kvällens finmiddag? Dagens i-landsproblem i ett nötskal.

• _koko_

Gissar att handskenorna är förebyggande för att slippa så mycket karpaltunnel den här gången, eller har du redan fått ont?

lappis - Benet är fortfarande domnat och svanskotan gör ont (har den gjort ett tag men jag har ignorerat det, nu när jag har en "diagnos" har det plötsligt blivit väldigt svårt att ignorera...), men jag var hos naprapat igår och hon var optimistisk iaf. Ska dit på måndag igen.

• Fossing77
    Lapinette skrev 2011-02-11 10:26:14 följande:
    Och frågan är klänning i snöyran eller byxor till kvällens finmiddag? Dagens i-landsproblem i ett nötskal.
    he he! har du höga stövlar går ju klänning bra, annars lär du nog frysa...
  • FruCicci

Koko, härligt att det är lite bättre med allt och att du ska tillbaka till naprapaten!

Mugglan, jag vill klappa din fina bebismage! Så cool när båda sparkar där inne! 2 stycken!!!!

Lappis, de ska sluta snöa efter lunch så jag tycker klänning!

• Lapinette

Fossing - absolut stövlar även om maken hade hoppats på mina Jimmy Choo med öppen tå . Det känns bara just nu som om byxor skulle vara lite mer "passande".

kokisen - vad ska du göra åt det? Är det naprapatbesök som gäller, något du skall undvika, träning?

• _koko_

lappis - Har du ingen täckkjol?

fossing - Vad mysigt det låter med familjelunch!!

Jag får nog köpa "valentin-presenter" eftersom sambon har namnsdag då.

Herregud, det snöar fortfarande! Här kommer det inte skottas idag eftersom jag inte "får" och sambon ska festa ikväll. Tur jag inte behöver ut med bilen för det hade varit helt omöjligt.

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!