• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • fru AM

Snorkis: Den orangea - jag tycker det är en typisk sommarväskemodell så då passar en pigg färg bra!

• Snorkfröken77

Telis - Som jag fattade det är en fottsack perfekt på vår och höst, inte lika varm som en åkpåse. Medan åkpåsen passar bättre när det är riktigt kallt, vinter. Men jag kan vara ute och cykla Jag är ju ingen barnvagnsexpert, jag tyckte det lät smart iaf Vi tänkte köpa en riktigt varm åkpåse till vintern och ha en fotsäck för höst och vår.

• viktualia

Snorkis - jag är i samma behov som Porchez av nån snyggare handväska... men Åhlens var ju ett bra tips, har konstaterat att de har snygga väskor som inte är hutlöst dyra där... ska bara ha tid att gå dit... hm...

• Snorkfröken77

AM - Ja, jag är nog mest sugen på den orangea
    Apropå fotsäck/åkpåse tänkte att det var lika bra att klistar in bilder nu när det går så lätt istället för att försöka förklara, en bild säger mer än tusen ord

• Sommarbrud

En dum fråga säkert: Men footsack passar de alla vagnar ? Verkar ju smart att ha när det e lite varmare ute

• porchez

vickan och Snorkis, vi kanske får ses på Åhlens shoppa väskor och sen ta en fika nån gång snart?

• Snorkfröken77
    www.ri2k.com  har ju annars rea nu och det är riktigt billigt (bara läderväskor), däremot vågar jag inte svara för hur de är kvalitetsmässigt, inte heller Wera väskorna då jag inte ägt någon av Ri2k eller Wera-väskorna.
  • Telis

Snorkis, aha, ja dom ser ju lite olika ut i och för sig men jag fattar nog ändå inte varför man skulle behöva båda.

Lappis, tack! Ska försöka komma ihåg namnet på stället om jag råkar passera.

AM, en Komen Milano i svart.

AM igen, ha det så toppenbra i London!!

• porchez

Lappis TACK! ska leta efter det imorgon...

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!