• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • viktualia
    porchez skrev 2011-02-10 20:34:45 följande:
    Tack, men vet inte om jag törs... tycker alltid det är så pinsamt om någon jag känner ska läsa....
    mig känner du ju bara nästan... vi har ju inte lyckats sammanstråla än  *ler*
  • porchez
    Snorkfröken77 skrev 2011-02-10 20:59:51 följande:
    Om någon har tid skulle jag vilja ha lite smakråd, har spanat på den här väskan förut (otippat va?) och nu är den på rea och jättebillig! Så jag funderar på att slå till men vet inte i vilken färg. Svart är ju klassiskt, den orangea är för läcker tycker jag, tänker till sommaren, den grå är mer elegant. Någon som har någon åsikt?
    www.ri2kshop.com/productdetails.aspx?prdID=27...
    Jag röstar på orangea! Den svarta tycker jag ser lite för "randig" ut...
  • porchez
    viktualia skrev 2011-02-10 21:02:30 följande:
    mig känner du ju bara nästan... vi har ju inte lyckats sammanstråla än  *ler*
    kanske borde skynda mig att ta hjälp av dig innan vi ses IRL då, så kanske det inte blir så jobbigt
  • porchez

Förresten behöverjag hjälp.

Jag behöver ett gott vin. Rött väldigt smakrikt, fylligt. Max 100kr. är det möjligt?
    Jag är kass på vin, bara bra på att dricka

• viktualia
    Snorkfröken77 skrev 2011-02-10 20:59:51 följande:
    Om någon har tid skulle jag vilja ha lite smakråd, har spanat på den här väskan förut (otippat va?) och nu är den på rea och jättebillig! Så jag funderar på att slå till men vet inte i vilken färg. Svart är ju klassiskt, den orangea är för läcker tycker jag, tänker till sommaren, den grå är mer elegant. Någon som har någon åsikt?
    den svarta kändes mest VILL HA!!!!!!!!!!!!!!!!
  • sweetstreet

Snorkis,
    ang kroatienresa så tror jag att det beror mycket på vilken typ av resa ni ska göra också. men visst jag håller med AM om att det nog är smart att fundera lite extra. JAG skulle inte gjort det själv tror jag ifall jag inte haft otroligt starka skäl till att resa. MEN å andra sidan har jag vänner som reste med sin 3-månaders baby plus sin då 3-åriga son till Thailand för att gå på en av sina bästa vänners bröllop. De skulle dessutom inte till ngn turistort eller så utan verkligen ut på landsbygden så de släpade med sig allt från vätskeersättning till blöjor och sprutor och mediciner....  Nu råkar de vara oerhört vana resenärer till alla möjliga och "omöjliga länder vilket säkert gjorde att de kände sig mer trygga. De hade dessutom med sig en syster (mannens syrra) för extra hjälp. Men som sagt, jag tror det ligger mycket på vilken typ av person du och din man är, samt hur stor drivkraften är att få komma till kroatien.

• Telis

Lappis, nej det var nog igår kväll, det där medlet för ögonfransarna som din ansiktsterapeut pratat om.

Snorkis, aha, men om man har en åkpåse, varför skulle man behöva en fotsäck?

På tal om väskor så fick jag idag hem en av datorväskorna som AM tipsade om. Så fin!

• sweetstreet

Vi flög första gången när lilltjejen var ca 6 månader och det gick bra. Det var till jul när vi skulle hem till Sverige för första gången.

• sweetstreet
    Telis skrev 2011-02-10 21:09:09 följande:
    Lappis, nej det var nog igår kväll, det där medlet för ögonfransarna som din ansiktsterapeut pratat om.

Snorkis, aha, men om man har en åkpåse, varför skulle man behöva en fotsäck?

På tal om väskor så fick jag idag hem en av datorväskorna som AM tipsade om. Så fin!
    Jag fattar inte heller vad skillnaden skulle vara mellan en åkpåse och en fotsäck?? har aldrig hört uttyrcket fotsäck förr. inte heller foot sack....
  • Telis

Liten, ÅTTA dagar ensam med TVÅ små barn! Du är min idol!

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!