• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Snorkfröken77

Annars finns det en del udda namn på pappas sida av släkten: Elina, Isidor, Lucia, Nanne, Torulf. Jag har aldrig hört någon mer som heter det än dem.

• Sommarbrud
    porchez skrev 2011-02-10 20:48:11 följande:
    Någon som kollar på Landskampen på 3an förresten? Vet inte vad det är med Jon, men han får mig glad och pirrig
    haha men läget med tänderna? De är ju vita i alla fall...
  • Lapinette

Telís - mirakelmedel från en terrorist??!! vad har jag skrivit om idag?

• Snorkfröken77

Telis - Håller med om alla engelska uttryck i svenska språket, känns skitlöjligt ibland! En fotsäck är ett slags överdrag man knäpper fast på sittvagnen över benen och upp till själva sufletten så att barnet sitter mer skyddat mot regn och blåst, fungerar dock inte som ersättning för åkpåse vad jag har förstått.

Jag vet inte vad jag ska köpa till maken...först sa vi att vi skulle skippa det, men både han och jag gillar att både ge och få så det verkar som att vi kommer ge varandra något iaf. Jag har dock ingen aning om vad, funderar på ett armband i stål som jag sett som jag tror skulle passa honom, ett sånt här:

• Lapinette

pb - där är du ju. Vad jobbigt att du hamnat nere i det svarta hålet igen men jag antar tyvärr att det ofta blir så .. ett steg fram, två tillbaka. Låter nästan som vår adoptionskö .

• Lapinette

Telis - jag skrev nog Valentin .. för det är ju så det heter hemma hos oss. På tal om KÄRLEK så sitter jag och skriver till våra bröllopsfoton just nu. Tänkte att det skulle vara klart innan vi firar 5 år!

• porchez
    Sommarbrud skrev 2011-02-10 20:51:29 följande:
    haha men läget med tänderna? De är ju vita i alla fall...
    det är ju bara charmigt
  • Snorkfröken77

Om någon har tid skulle jag vilja ha lite smakråd, har spanat på den här väskan förut (otippat va?) och nu är den på rea och jättebillig! Så jag funderar på att slå till men vet inte i vilken färg. Svart är ju klassiskt, den orangea är för läcker tycker jag, tänker till sommaren, den grå är mer elegant. Någon som har någon åsikt?
    http://www.ri2kshop.com/productdetails.aspx?prdID=275
    http://www.ri2kshop.com/productdetails.aspx?prdID=276
    http://www.ri2kshop.com/productdetails.aspx?prdID=277

• Snorkfröken77

Lappis, vilket plats har ni nu?

• Sommarbrud
    porchez skrev 2011-02-10 20:59:37 följande:
    det är ju bara charmigt
    Jo... Jag ska bleka mina i veckan får ha en bild på honom så man får den rätta färgen :)
Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!