• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Lapinette

Snorkis - har missat vilken väska du har beställt ... länk tack!

Fossing - det går inte att köpa överallt därför säger jag Biologiskt Hudvårdcenter i Gamla stan. De har miraklet .. men det är inte gratis.

• BrudSommar2006

Jag blir galen, jag har tappat bort Astrids vällingflaska någonstans här i huset. Eller jag och jag men Astrid har väl lagt den någonstans. Visserligen har vi fler men det är ju inte kul att den ligger och möglar. Jag blir så irriterad när jag inte hittar saker.

Sedan till någonting mycket värre, jag var ikväll orsaken till att Astrid ramlade ner för trappen. Duns, duns sade det när hon studsade ner, ett trappsteg i taget. Etsat fast är bilden när hon står överst i trappen och har lyckats ta sig förbi grindjäveln på något sätt och jag inser att jag inte kommer att hinna fram i tid. Paniken i det. Fast hon verkar ha klarat sig och jag är otroligt tacksam för det men jag själv mår så in i h-e dåligt av hur jag kunde stänga grinden så dåligt och vilken dålig mamma jag tydligen är som gör så här mot mitt eget barn. Så jag har bara suttit här i soffan och gråtit ikväll. Kommer nog inte kunna sova inatt.

PB, är ändå glad att du tittat in, jag började undra så och var in i andra tråden och letade men hittade dig ju inte där heller.

• BrudSommar2006

Förresten, resa med en tremånaders, fy sjutton, när allt är som jävligast och bebisen vrålar dygnet runt, man själv inte har sovit sedan gud vet när, och så ska man ut bland folk och så stressen i att bo så att man stör folk när bebisen skriker halva nätterna och så behöva sitta ute bland folk och försöka äta och så behöva slänga fram tutten för man måste amma minst en gång i kvarten, äta gjorde man ju antingen ståendes eller med bebisen på amningskudden och ena tutten framme vid den tiden.

Man ska inte måla fan på väggen och det behöver inte alls bli så säger ni? Nänä, men jag har haft två som båda varit likadana så skulle vi få en trea, vilket vi inte ska ha men i alla fall, så vet jag vad det mest troligt skulle bli... Några Pricken-gener har vi inte i min släkt i vart fall.

• fru AM

Telis: grattis till en supersnygg väska - men varför visste jag inte att den fanns i svart!? Snorkis: grattis till en läcker väskkaramell! Nu ska jag nanna kudden - revelj 05.00 ... Kram till alla!

• Oms

Oupsie - GRATTIS till tenta resultatet! skitbra jobbat då höggravid o allt ju!

Porchez o LAppis - Benjamin har både jag maken velat döpa en ev pojke till sen dagen vi träffades typ, sen att jag inte tycker att det går med vårt efternamn är en annan sak men fint är namnet iaf!

Vi har en hel del kriterier när det gäller namn. Det ska vara bibliskt (Eller iaf låta bibliskt ) och det ska gå att uttala på svenska och engelska då det är de språken som gör skillnad på namn, Makens språk (Wolof) har muslimska och kristna namn så det fungerar med det mesta.

Jag gillar dock Benjamin, Jonathan, Nathanael (Nathan engleskt utttal) William tex bland killnamnen men tjejerna är det värre med, jag gillade Madeleine och lillskruttan höll på att heta det om det inte var för att makens kompis dotter som föddes 7dgr tidigare fick det namnet... FÖrst till kvarn liksom...

• Hattis

Här drullar ytterligare en hårdmagad person in. Har hittills kört på mycket vätska, päron och torkade aprikoser samt ett litet hopp om att det helt enkelt ska (ha ha) lösa sig. Måste fråga er - vad sjutton är loppfrön? Är det krossade linfrön?

Läskigt med Astrid (f.ö. ett namn på min egen shortlist - så fint!) BS. Vilken syn... Men sådant händer ju och det är ju inte just DITT fel.

Grattis till VG Oupsie! Ha, där ser man....

Kraaaam PB! Du är saknad här vet du, vi tänker på dig när du inte har dykt upp. Hoppas att det blir ett bra möte imorgon.

Snyyyyyg väska Snorkis! Köpte just ett mullbär nyss, alltid trevligt med fräsch skinnväska.

September, var är du? Hur mår du? Jag mår lite mer illa nu, men än så länge så går det att tygla med youghurt och keso. Värre med tröttheten efter lunch, jag är såååå tröööööt. Känns som om det är som det ska vara, även om det är rätt tufft att må så på jobbet.

Nä, nu sängen. Kram och natti tråden!

• nennesjuttioåtta

Snorkis – jag har både footsack och åkpåsen till Emmaljunga citycross (vill skriva city gross hela tiden..). En väldigt övertygande försäljare, antar jag, eller också tänkte vi inte alls (jaha är det alla tillbehör, ja det är väl det man måste ha då –köp köp). Footsacken har inte använts ännu av förklarliga själ men jag tycker det verkar bra att ha den över vår åkpåse från Everest som inte är så vindtät. Tanken är väl annars att ha den när de är större så att skorna kan vara under? Fast nu har vi åkpåsen och den är värdelös, köp en annan! Dragkedjan är liksom i botten och det är svårt att dra igen den (jag måste nog sätta dit någon tåt på dragkedjan) när han sitter i och den är liksom så öppen uppåt. Halva ungen sticker ju fram. Fast han fryser inte men det känns inte så cosy. Vi har även en åkpåse från Everest som sagt, och den är mer som en sovsäck. Bra när de ligger i liggdelen för då blir det ombonat. 

PB – varmaste kramar och skönaste deppmanteln!

BS – Läskigt med trappan! Klen tröst, men du är varken den första eller sista det händer för, inte gör det dig till någon dålig mor för det! hoppas du fick sova ändå och jag antar att det gick bra med Astrid! Och man får väl de barn man klarar av, fatta vilket dåligt tålamod jag måste ha!

• nennesjuttioåtta

Hattis – lactulos eller parafinemulsion is da shit! Inte direkt propplösande laxermedel men mjukgörande och det kan ju vara skönt framöver. Jag fes ju så fruktansvärt illa , minns inte att jag var hård, men fick fin medikament från Uwesa

Här har det snöat helt sjukt mycket och vi ser inte ut genom fönstrena för de är sprejade som med fusksnö. Maken visste inte vad som var värst, cykla om de inte hunnit ploga, eller vänta på en buss som aldrig kommer. Det visar sig. Blir kanske ingen babysång idag, får se hur det ser ut när det slutat och solen kommit upp.

Nu sover Pricken bra igen! När han väl började fatta hur man svalde gröt så gjorde det susen. Igår blev han som en fågelunge som pep hysteriskt mellan varje sked och sen höll han krampaktigttag i handtaget medan han sög i sig allt som fanns på skeden. Han har ännu inte ätit morgonmålet som han brukar ha vid 5-6 utan det har bara blivit ett vid 12 (blev sen läggning igår) och ett vid halv 3. 

Apropå sömn, hoppas Parnassia orkar in här! Och att någon kan svinga ett trollspö över dem så de också får sova!!

• porchez

F R E E E E E D A A A A G ! ! ! ! Vinet står kvar på bordet sen igår, sugen på att ta mig ett glas och mysa ner mig i sängen hela dagen!

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!