• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Lapinette

Cicci - ja, klänning är onekligen betydligt roligare bara att min nya är lite väl tunn (silke) och kort men med en kofta och stövlar ska det nog funka.

• _koko_

lappis - Ja, det är naprapaten som gäller, lyxigt nog betalar jobbet. Man kan operera, men det gör man bara i vissa fall när det är riktigt illa (känner mig inte heller så sugen på en ryggoperation...), det här borde kunna gå tillbaka om jag sköter mig. Får absolut träna, men ska undvika att böja mig framåt i alla situationer (hur lätt är det??!!)... Och ska inte sitta länge åt gången.

• Lapinette

Fossing - låter trevligt med lunch! Hoppas det funkar så det blir en tradition.

• Fossing77

Lappis - Du får ta sjumilastövlarna till middagen och de läckra med öppen tå inomhus?

Koko - Tack! Det ska bli jättemysigt. Vi behöver aktivera oss mer som familj har vi bestämt, så nu ska vi testa Glad

• start september

BS,

även jag lyckades med att dottern ramlade från högt skötbord i klinkergolv. Det gick bra, hon landade på sidan, men fy vad jag mådde dåligt. Hon var kanske 9 månader då. Det änns fördjävligt men ingen är ofelbar och det gick ju bra!

• Mopedvin

Herregudvadni skriver fort... Vissa dar finns det inte en chans att komma in och läsa... Men idag är det VAB-dag här hemma så då hinner jag lite. Svårt att komma ihåg vad man ska kommentera med...

Barn som ramlar...BS jag förstår att du mår skit men säger som "alla andra" att vi har alla gjort ngt liknande, här har det ramlats ner för trappor och sängar. Min svåger skulle ta på armpuffar på sin dotter och drog axeln ur led på henne, snacka om ågren när han fick åka till akuten. Efteråt har det i alla fall kommit fram till att hennes axel har extremt lätt atthoppa ur led och det har sedan hänt flera gånger, men då trodde han att polisen skulle ta honom..

Undrar om am kom iväg till london?

KrAm till PB

Namn, så svårt!! Vi hade massa killnamn men inga tjejnamn, tur att vi fick grabbar då! Det ena kan man nog lista ut genom mitt nickname, funkar internationellt och det andra är ett engelskt namn som då såklart funkar utomlands. Vi tänkte nog lite på vad som skulle funka utomlands men det var inte avgörande.

Fina väskor snorkis, gillade den oranga bäst med! Själv skulle jag ocksåbehöva ny väska, hittade en som jag gillade på Åhlens hemsida, wera, en brun, gillar lite större väskor där man kan ösa ner det mesta. Vi ska till stockholm i början på april (present till mannen, konsert + hotell) så då blir det nog ett åhlensbesök.

Vad ska ni andra äta ikväll förresten?

• _koko_

Hej september, vad är det du ska göra idag? Kontroll?

mopedvin - Vilken rolig fråga såhär på en fredag! Jag är själv med barnen ikväll och ska göra vit-fisk-med-räkost-och-cayennepeppar, ris till det (har inte bestämt vilken fisksort ännu). Sen tänkte jag vi skulle göra jordgubbsglass (i glassmaskin) till efterrätt.
    Till lunch blir det blodpudding.

Nu ska jag ta en jobbpaus och vila lite.

• Lapinette

mopedvin - ikväll blir det säkerligen godare än vanligt då maken har bjudit ut mig till F12. Tror inte vi orkar avsmakningsmenyn men vi får väl se ... jag kan rapportera imorgon vad vi åt (om du är intresserad).

• Lapinette

På tal om mat så har jag varit hungrig sedan 10.00 och väntar nu bara på att maken ska prata klart med sin mamma och sen duscha så vi kan ge oss ut för vår fredagslunch, thai.

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!