• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • muggles

Snorkis: coolt med orange väska - man har ju ofta flera svarta redan så roligt med lite färg!

PB: storkramen till dig! Det gick ju så bra med allt så kanske borde det ha varit väntat med ett bakslag?

Snaily: hur mår du?

• muggles

Idag ska vår sovrumsvägg bli klar inkl målning och tapetsering - jipppiiieee! Sedan är det bara dörren kvar (beställd men inte lev än). Är så nyfiken på hur fondväggen blir...

Snorkis: ang resa så skulle jag själv ha dragit mig för att dra med en bebis till för varmt klimat - de reglerar värme dåligt (de svettas ju inte). Men det är klart, funkar amning mm super så klarar man det också - mkt skugga och mkt amning så... Det är nog klokt att vänta och se hur ni känner er. Det är svårt att föreställa sig hur det kommer att bli, hur slutkörda ni ev är osv. Sedan kan ni ju få ett A-barn som bara sover, äter och skiter, så då går det kanske utmärkt?

• start september

Hattis, jag har nog 2-3 matskedar och ofta två ggr per dag. Funkar än så länge.

Jag försöker att inte noja och vara glad åt mindre illamående, VUL på onsdag så inte mycket att göra fram till dess. Är i v11 nu och det kan ju vara lite spökveckor när symptom försvinner utan att det är fel.

• FruCicci

Hej i snöyran!

PB, lycka till hos kurantorn, skönt att du har en tid där idag när du är så "dålig" och deppig och hoppas att det där omproverna inte visar på något dåligt.

Snorkis! Jätte snygg väska. Den oranga var kanon snygg till sommaren! Verkligen, bra val! Sen gillade jag den svart/gråa också!
    Ag namnen så gillar jag med Nora och Liv, jätte fint, sen gillar jag vanliga namn som Anna, Emma och Sara
    Vet inte varför jag avskyr vissa bibliska namn men det är för jag inte är så gudfruktig kanske, men betydelsen är ju alltid trevlig, om det nu är något bra det betyder. men Elias o Jacob är gulligt.
    isak, ha ha ha, nä jag kan inte med det heller.... men jag tycker ändå det passar de barnen som jag känner som heter så, jag hade bara inte valt det själv.
    Sen ag min löneförhandling så har jag inte förhandlat på flera veckor, vi är alltså inte klara. Jag kommer inte skriva på om det inte står det jag har på pappret.

Resa med barn har jag ju alltid gjort, men som Am och fler säger så ska man kanske invänta och se vad man har fått för barn, hur allt funkar och så.
    Victor var på bröllop när han var 5 dagar, då åkte vi färjan över till Gotland o bodde första natten på sunkigt vandrarhem innan hotellet var inchekningsbart.
    Tror inte det blir några problem.

Min kompis vars mamma dog nu, fick ju sticka iväg med en 4 dagar gammal bebis till annan ort, tror det mesta går när de är små. Värre att reda med 1,5 åring och 3,5 åring känns det som.

Porchez, frredag! Fredags skål.
    Hurra!

Undrar om AM kom i väg ordentligt? Tänker på snökaoset!

Liten, bra jobbat att vara hemma med gullungarna så länge.

Telis, hur mår du hjärtat?

Lappis är bra på vin, vem var det som frågade?
    jag brukar smsa henne när jag kör fast, och sen är AM jätte duktig med.

Hattis, säger som nenne. lactulos är helt fantastiskt! De har jag hemma alltid.
    Jag fick magproblem när jag väntade Skorpan, alltså riktigt ont i magen, då skrev de ut minifom till mig i tablett form, alltså det de ger bebisar.

• FruCicci

Mugglan, bra vinlista, jag noterar själv
    Och vad härligt att sovrummet blir klart nu!
    Hur gör ni med twinsen, ska de ha ett rum tillsammans sen eller?
    har ni dem hos er i början?

BS, kram, jag missade kommentera det som mycket annat.
    Lilla Astrids fall!
    Olyckor är alltid olyckor och du är ingen dålig mamma för det. Vänners storprins ramlade ner för trappan med och de satt på akuten med honom vill jag minnas, så du är inte ensam. Vickevire ramlade ju ner från skötbordet.... 4 månader gammal. Hemskt.
    Viktigt är att man får höra att det är vanligt. Jag kommer ihåg att sjukvårdupplysningen var så gulliga när jag ringde, de sa att jag var en bra mamma och att det är vanligt. Sen ringer man sin kompis som är så jäkla taskig och bara tala om hur hon gör och att hon minsann inte ens lämnar barnen 2 sekunder när de är här eller där (KILL).....
    SÅ du är en kanon mamma BS!

• FruCicci

Hej september! ÅÅÅ vad jag ska hålla tummarna på onsdag då! Hoppas hoppas att allt är fin fint!

• muggles

Jahapp så har man sovit med handskenorna i natt då. Man ser ut som Frankenstein Och de nattliga toabesöken blir en aning krångligare...

• FruCicci

Alma är gulligt och Ebba Kom jag på nu....

Oms, jag gillar med Madeleine! Jätte fint!

• FruCicci

Men nu har jag missat något Mugglan, varför har du handskenor?

• _koko_

snorkis - Tur du inte funderade längre, för nu när jag kollade dina väsk-länkar var den oranga slut! Grymt snygg modell förresten! Vi reste till italien med conny när han var 5 månader och det fungerade klockrent. Men då var han en superenkel bebis också. Med lillerbror hade det nog inte varit roligt alls att göra samma resa.

PB - Tack för livstecken och stor kram!!! Hoppas det går bra hos kuratorn idag och att sköldkörteln går att medicinera snabbt.

Hoppas även jag att parnassia får näsan tillbaka över ytan snart, vet hur jobbigt det är att inte få sova... KRAM!

muggles - Härligt med framgång på inredningsfronten! Vi träffade första arkitekten igår (vi har ju tänkt bygga ut), spännande! Ska dock på ett par husvisningar i helgen också, måste se vad man egentligen får för pengarna, för arkitekten tror att det vi vill göra går loss på 3-4 miljoner... Sen ska vi träffa minst en arkitekt till såklart.

vickan - Det finns två "siffersidor" på telefonen (när du klickat på "12#" finns det en grå knapp 1/2 till vänster om mellanslag), och < > finns på sidan två.

Vilket galet väder!!! Är väldigt nöjd med att jag tog med datorn hem igår så jag kan sitta inne. Har även både kyl och frys full, så det enda jag behöver göra ute idag är att hämta barnen. Och det känns nog jobbigt.

Vad var det mer jag skulle skriva? Minne som en guldfisk som vanligt...

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!