• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • nennesjuttioåtta

hejhej!
    Jag har skottat åtminstone halva gården (framför garaget, resten sket jag i), fy satan vad jobbigt! Vi har ju sån fin tomt där det gärna driver in men inte ut. BAH!

AM – Trist att du inte kom iväg men då får du ju chansen att uppelva något alldeles fantastiskt i helgen istället! Mr Yasuragi ringer och meddelar att han flyttar till Timbuktu, t ex.

Lappis – ha en riktigt mysig middag ikväll med maken! Såg på sporten igår från svenska rallyt och tänkte på din man. Ja, iaf när det var fransmän som pratade engelska.

Mopedvin – nu är jag ju sällsamt trögtänkt men jag fattar inte alls vilket namn du menar. Mopedvin, hmmmm vad dricker man för vin när man åker moped. Guntrum? Blue Nun? California White? Konstiga namn, men alla har ju sin smak.

September – skotta inte!!

PB – Men vilken lyckträff med din psykopat – hon har ju verkligen känt av dig på pricken! Underbart! Bakslag kommer det ju, se bara på våren som blev motad i dörren, men vi vet ju att till slut är den här. Och du kommer att komma fram på andra sidan! Kramar på det!

• fru AM

Snaily: men vad roligt att ni flyttar hit och att maken fick jobbet! Gratulera honom från oss!

Ang. boende så vet jag inget på rak arm men ska hålla öron och ögon öppna. Måste veta: hur stort/litet behöver ni och hur mycket kan ni pynta i månaden som vi säger här nere ...?

• nennesjuttioåtta

Snigel – Ni får bo i vår källare! Det går ju tåg till Upplands Väsby härifrån. Jag lovar att vi ska koka 10 portioner pasta varje gång i så fall!

• Lapinette

nenne - satt i en microsekund och undrade varför i hela fridens namn du tänkte på min man när du såg på svenska rallyt .

Och gällande mopedvin så vet jag!!! (sen tidigare)

snaily - så det blir flytt. Attans vad snabbt det gick och går! Förstår att du inte orkar projektleda. Jag har inboxat dig.

• muggles

AM: oj snöar det så mkt i Stockholm?! Vad SURT med inställd resa, usch

• nennesjuttioåtta

Jag älskar blodpudding med bacon. Och pölsa (nej skåningar, jag menar inte korv)! Inälvsmat är gott! 

Vi ska äta hemgjorda hamburgare ikväll!

• Ore

AM: Trist att du inte kom iväg! Hoppas på att det blir något annat i helgen, och att det är av trevlig karaktär!

Snorkis: Snygga väskor! Den orangea blir man nog gladast av, så jag tycker du valde rätt. Ska bege mig till Åhlens och spana också

Vickan, Porchez och Snorkis: Om ni bestämmer er för att träffas så får ni gärna maila mig med, om jag får vara med...? Bor inte så hiskeligt långt ifrån, och kommer gärna om jag kan.

PB: Du ÄR jätteklok angående hela sorgprocessen, men jag förstår att det rent praktiskt inte gör det hela mycket lättare. För man måste ju igenom skiten ändå... Hoppas du får ett snabbt svar angående sköldkörteln, och eftersom det verkar finnas en snabb och bra lösning på det så hoppas jag att 'felet' ligger där...

Skickar en STOR KRAM till Parnassia!

Porchez: Jag har vågat låta Vickan granska mina ansökningar, och (vill jag minnas) träffat henne efter det, utan större problem. Så det vågar du säkert också Det var till väldigt stor hjälp. Jag kom ju till intervju i alla fall, även om jag inte fick jobbet... (utgår jag ifrån eftersom intervjun var i september och jag ff inte hört ett dugg mer om det...)

Ego: Fy f*n vilken skitdag. Igår var också en skitdag, men idag var nog värre. Men peppar, peppar, så har vi nu en plan A, en plan B och en plan C för att överleva helgen på min avdelning på jobbet... Och i nästa vecka så kanske allt förhoppningsvis ser ljusare ut...?

Nu: Ska jag komma på när jag kan med att smita från det här stället, ta mig förbi systemet och förse mig med välbehövligt bubbel, försöka få maken att komma hem i tillräcklig tid för att jag ska kunna ge mig ut och träna, sedan ta en lång härlig dusch och sjunka ner i soffan med mitt bubbel.

Mat: Inga planer i den vägen, men ska se om jag kan få tag på något rätt så färdigt... Tänker mig potatisgratäng som bara är att värma, steka någon köttbit till det och så någon god sås. Och om jag hinner in och köpa fondantformar så kanske det blir sådant till efterrätt också...

Varför kom jag inte ihåg det efter att jag varit hos frisören med lillkillen igår?

• Lapinette

Ore - låter som en bra plan .. bubblet och maten!

• Ore

Aaaahhh, fick en ingivelse när jag funderade på vilket namn Mopedvin kunde syfta på... Tror jag vet. Det är ett fint namn, som ett av barnen i föräldragruppen heter. Första halvan av namnet liknar min lillkilles namn (fast med litet annan stavning), och vi funderade på just det namnet till lillkillen. Det föll på att de två sista bokstäverna hade blivit detsamma som de sista två i vårt efternamn. (Jaja, något måste man ju använda sig av för att komma ner i ett namn utifrån tio tänkbara...)

• start september

Snön i Sthlm är som ett dåligt skämt. i princip alla lokalbussar inställda hela FM och full storm. Men nu skiner solen :-O

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!