• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Mopedvin

Vadå hamstern? Nu fattar inte jag?????

• Lapinette

Ja .. vilken jäkla hamster??!!!

nenne, ska nog förklara för dig eftersom du verkat ha snöat inne. Om jag skriver casa Mop ... och sonen heter Edvin så tänkte jag att hos er är det casa nenne ... och jäklarns då borde ju er son heta sjuttioåtta och inte åtta.

• passionsblomman
    Lapinette skrev 2011-02-11 15:05:46 följande:
    pb - söta men tyvärr tänker jag på makens fasters lilla malteser som inte ens är rumsren. Det är inte den stackars hundens fel utan fastern som har skaffat sig två hundar och inte har någon som helst kunskap om hur de ska skötas. Blir så arg när jag hör de där stackars hundarna.
    Åh men herreguuud! Jag blir alldeles ifrån mig öht när jag tänker på alla damer som har små hundar som om de vore någon prydnadssak eller så. Inte rumsrena! Vilken mardröm!Rynkar på näsan

Nej, jag skulle vilja prova på agility och sådär med vår hund. Och ha den med på mina promenader.

Surströmming? Det äter jag ifall det bjuds, men inte mer än typ två stutar (tunnbrömackor med lök, potatis och strömming). De som tar med det och öppnar vid kräftskivorborde veta hut (min svåger gör så) för det sabbar ju doften av kräftorna. Två HELT olika saker.
    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • Lapinette

pb - ska ni skaffa hund? Jag tittar suktande på alla söta hundar här i vårt kvarter och maken suckar åt mig.

• nennesjuttioåtta

Fasen, såna där kunde jag tagit på volley förut men nu ... Hilfe!

Hamstern? Jag brukar säga om min kollega (hon som trodde kycklingfilé var en ny företeelse) att hjulen snurrar ju men hamstern är död för länge sen. 

• nennesjuttioåtta

men här har nog hjulen börjat sakta in till och med.

• nennesjuttioåtta

Insnöad. Översnöad, snarare. Och bortforslad med traktor till snötippen.

• Lapinette

Ha, ha ... ja, undrar om hamstern har dött nu!

• muggles
    Lapinette skrev 2011-02-11 14:17:43 följande:
    kokisen - har nu inhandlat blodpudding !

mugglan - ahhh det är därför du har skenor om natten. Är det jobbigt att sova så? Jag menar om man rör sig måste det väl ändå vara ivägen. Eller det kanske är något man vänjer sig vid.

mopedvin - räkmackor är väl inte enkelt .. tänker på allt pillandet med räkorna.
    Nja man kan sova rätt bra. I natt kände jag av dem litegrann  men jag tror jag vänjer mig. De sitter fast med kardborreband och på natten måste iaf ett av för att kunna torka sig Men jaja, det är ju för en kort tid...
Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!