• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • nennesjuttioåtta

Tittar på En plats på landet. Där är gräset grönare. 

• nennesjuttioåtta

Muggles! Fina tapeter, kul att se resultatet sen!

Lapinettisen förreten, när är nästa tillfälle för titt på kön? Kön med K, alltså. Inte sj-ljud. Det är ju varje dag.

• Lapinette

nenne - en plats på landet .. men bor ni inte redan där? Är det något tv-program? Har bara sett en plats i solen... tror jag det heter.

mugglan - vad skönt att du kan sova med dem annars blir man ju tokig om det gör ont varje gång man rör armarna.

• Lapinette

nenne - vi har båda tjuvkikat (komiskt nog så vill vi inte erkänna det för varandra) och NADA, NIENTE, RIEN, NOTHING .. INTE ETT JÄKLA F***ING SKIT  har hänt!

• nennesjuttioåtta
    Lapinette skrev 2011-02-11 15:25:45 följande:
    nenne - vi har båda tjuvkikat (komiskt nog så vill vi inte erkänna det för varandra) och NADA, NIENTE, RIEN, NOTHING .. INTE ETT JÄKLA F***ING SKIT  har hänt!
    What the piiiiiip för piiip och pip piiiiiipipipiiiiiiiiip?!?! Trodde det skulle fortsätta rassla på nu i början på året.
    Ja, en plats i solen är samma som en plats på landet, fast de är kvar i England. Och där är det inte vinter, åtminstone inte på tv. De går i kjol, blommorna blommar och allt är grönt. Och det verkar inte regna heller.
  • muggles

Lappis: nej ont gör de inte, är mer i vägen. Ser ut ung såhär: www.teamortopedteknik.se/privatperson/arm/karpaltunnelsyndrom.aspx

PB: vilken bra terapeut du har hittat! Men varför kämpa emot sorgen? Du måste igenom den tyvärr JAg tänker på det du skrev om att du förutsåg det, alltså borde du ha kunnat undvika det. Jag tror du bara kommer igenom och ut på andra sidan genom att våga möte sorgen, låt den "skölja" över dig (ursäkta flosklerna). Skönt att höra av dig lite igen! Djur gör väl förresten mkt för välbefinnandet så ni kanske faktiskt SKA skaffa hund? Då måste du ju ut och promenera också... Om ni har råd?

Lappis. jag tror det står still i kön nu men sedan kommer det ett skov till när ni hoppar fram flera nr igen, det verkar funka så.

• muggles

Nu drar jag hemåt...

GLAD FREDAG på er!!!

• nennesjuttioåtta

Jag föreslår att istället för sedvanlig fuldans på denna fredag så blir det koreansk juckdans. Here's får Lappis! 

*gnugnugnugnugnugnugnugg* 

• Lapinette

mugglan - ahhh.. jag såg en superhård typ ställning framför mig!

• FruCicci

ha en härlig helg tjejer!

Nu drar jag!

kramisar och en extra till dem som behöver det

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!