• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Lapinette

AM - härligt med lite fredagsfnitter!

Men om man typ kan svara ja på 2 av 30 borde man väl inte klassas in?

• Lapinette

pb - nej, fd chefen är snål som f'n när det gäller andra och så roffar han åt sig lönepåslag efter lönepåslag (I know för jag hade bl a hand om ekonomin). Så mig kommer han inte ha råd med och OM jag över huvudtaget skulle överväga att jobba med honom igen så är det nog endast en riktigt fetinglön som kan locka. Men en lunch får han gärna bjuda på .

• passionsblomman
    Lapinette skrev 2011-02-11 16:28:44 följande:
    pb - nej, fd chefen är snål som f'n när det gäller andra och så roffar han åt sig lönepåslag efter lönepåslag (I know för jag hade bl a hand om ekonomin). Så mig kommer han inte ha råd med och OM jag över huvudtaget skulle överväga att jobba med honom igen så är det nog endast en riktigt fetinglön som kan locka. Men en lunch får han gärna bjuda på .
    Tycker jag gott att han kan. En tjusig en. Den snåljåpen!
    Lapinette skrev 2011-02-11 16:24:04 följande:

AM - härligt med lite fredagsfnitter!

Men om man typ kan svara ja på 2 av 30 borde man väl inte klassas in?

Johooodå, fast kanske under definitionen "mindre".

Okej okej, jag erkänner-jag vill gärna ha efterrätt! Skäms 

Fast jag brukar förstås inte säga det. Jo, till svärmor sa jag det en gång"ni äter verkligen aldrig efterrätter i den här släkten va?" sa jag, oförskämd som jag är, efter sådär trehudraarton middagar hos svärmor utan ens minsta pralin till kaffet. Svärmor gilla rinte sött förstår ni. Hon gör surt om hon gör. som hennes rabarberpaj nästan helt utan socker...*kRULLtrumpeter bakom öronen*
    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • passionsblomman

Åh jisses, är klockan redan dags att åka till handbollsträningen?!!
    och ute är det fullt oväder. FY, jag gillar verkligen ine mörkerkörning och snöstorm i kombo med snorhalt. Idag åkte jag förbi en ihjälkörd älgkalv som låg på en snöhög. Rynkar på näsan
    Vore det inte för att sonen har match imorgon så skulle jag struntat i att åka faktiskt.

men men, ha det mysigt i fredagsskymningen flickor!

Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • start september

Här var det chokladmuffins med dottern. VAB har sin kladdiga men mysiga stunder, hon är för att vara sjuk pigg, knappt 38 feber men snorig och tröttare än av en förskoledag medger.

Och snart kommer maken efter en hal färd genom Sthlm, tydligen många som kör fast i backar. Dottern vaknade kl 6 imorse och grät efter honom när hon hostade så hon kommer bli så glad. Längtar!

Ta det lugnt i trafiken och trevlig kväll!

• start september

Snigelmannen - grattis till jobb!

Men oj vad snabba vändningar! Håller såklart ögonen öppna, men har dåligt med connections norr om stan. Funkar det annonsera på någon av andrahandssajterna?

• sweetstreet
    BrudSommar2006 skrev 2011-02-10 22:32:22 följande:
    Förresten, resa med en tremånaders, fy sjutton, när allt är som jävligast och bebisen vrålar dygnet runt, man själv inte har sovit sedan gud vet när, och så ska man ut bland folk och så stressen i att bo så att man stör folk när bebisen skriker halva nätterna och så behöva sitta ute bland folk och försöka äta och så behöva slänga fram tutten för man måste amma minst en gång i kvarten, äta gjorde man ju antingen ståendes eller med bebisen på amningskudden och ena tutten framme vid den tiden.

Man ska inte måla fan på väggen och det behöver inte alls bli så säger ni? Nänä, men jag har haft två som båda varit likadana så skulle vi få en trea, vilket vi inte ska ha men i alla fall, så vet jag vad det mest troligt skulle bli... Några Pricken-gener har vi inte i min släkt i vart fall.
    BS,
    hahahaa! Ursäkta att jag skrattar men du är bara sååå skön!!!!  
  • sweetstreet
    BS,
    annars var det läskigt med Astrids fall!!! Förstår att du blev jätterädd!
    MEN det handlar inte om att du är en dålig mamma. Men jag förstår att du kan känna så. Skuld och dåligt samvete verkar vara ngt som vääääldigt gärna följer en som förälder...
  • BrudSommar2006

Snigeln, oj, blir det flytt redan! Du står inte kvar i den där lägenhetskön i Norrtälje som jag inte har lyckats lista ut hur man tar sig ur?

AM, vilket jäkla skräp att två av tre kom iväg och du blev den som blev kvar hemma! Fast ni hade säkert haft det jättetråkigt med knepiga svägerskan så du har det säkert bättre här hemma!

Jaha, så äter fyra av fyra pencillin och har streptokocker här hemma, fast bara Astrid och jag har varit sjuka. Nu har vi städat och dammsugit hela huset men inte ska vi ha några gäster, vi är ju sjuka...

• BrudSommar2006

Hej Sweet!!

PB, vad roligt om det kan bli vovve! Tror du att sonen kommer att vilja göra saker med hunden? Gå kurser eller så menar jag? Massor med barn tycker ju att det är så kul att hålla på med agility i ungdomssektionerna. Jag bara tänkte så att han är säker på att det är en sån ras han vill ha.

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!