• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • passionsblomman

Ore, jag måste be om ursäkt, för jag har inte fattat vad som hänt på ditt jobb? Det låter ju som katastrof och skitjobbigt! KRAM till dig och hoppas det är något som kan reda upp sig.

Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • start september

Mason Pearson var nytt för mig, har aldrig tänkt att det kan finnas bra hårborstar. Hade du någon bra länk till weshopping AM tror jag att jag är intresserad. Funkar den på lång, tjockt och trassligt hår tro?

• start september

Ore, var det relaterat till att det var mycket nu det blev så här eller är det något annat mer än det du skrivit tidigare? Det lät alls inte bra. Kram!

• nennesjuttioåtta

Ore – nämen! Har läst att det varit jobbigt på ditt jobb tidigare med konstiga kollegor och motvind. Usch, man ska inte ta vilken skit som helst! Hoppas du orkar skriva här (fast det kanske du itne vill). KRAM!!!!!!

Snorkis – Lappmögel! Pfff HAHAH!!

Lappis – vad har du handlat för klänningar??! Jag passar ju inte i sånt där tjejigt, men det är så kul att se på andra. Det måste vara mina små korta, breda vader som gör det. Och anklar som är lika smala som graciösa betongsuggor. Fick en aha-upplevelse idag när jag stod med Pricken framför spegeln (han älskar att se sig själv). Jag är ju faktiskt kort. Jättekort. Shit. Han släpar snart i backen om han inte lär sig gå snart. 

• nennesjuttioåtta

Och handväskor. Äger 2. Ingen jag använder för jag tycker egentligen att de är fula. Och så har jag axelremsväska från Timbuk2 som jag haft i 10 år som nu tjänstgör som skötväska. Önskar att det intresserade mig men det gör det inte. Det måste vara de där fula vaderna som gör det igen. Damn!

• nennesjuttioåtta

*kämpar emot att klicka på PBs länk med hundvalpar*

Så där, nu har jag druckit upp sista slurken med julmust för den här säsongen.  

• nennesjuttioåtta

Snorkis – hitta en handväska till mig! Du kan ju bli handväskekonsult, find the perfect bag!  

• passionsblomman
    nennesjuttioåtta skrev 2011-02-11 22:40:56 följande:
    *kämpar emot att klicka på PBs länk med hundvalpar*

Så där, nu har jag druckit upp sista slurken med julmust för den här säsongen.  
    Neeej! titta titta! *skutt skutt* Tungan ute
    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • nennesjuttioåtta

PB – det är ju självplågeri, då kommer jag drömma om söta valpar som gläfser "ta mig, klappa mig, älska mig JAG ÄLSKAR DIG måste bajsa, kolla en bil, hej matte bästaste vän, här luktar det Fido" 

Okej då 

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!