• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • kängu

PB, nej min vovve är ingen malteser utan en Powder puff blandning, därför jag blev så förvånad över hur lik maltesern var! Förresten, har tänkt kommentera runt det du skrivit men det finns så många andra som skriver så mycket klokare än jag. Därför nöjer jag mig med en stor KRAM!!

• kängu

AM, vad trist att du inte kom iväg till London

Ore, nej men det låter inget kul alls på ditt jobb :_( Kraaaaaam!!

• smint

Tjohej, trevlig fredag på er alla, har läst i mobilen hela veckan men har inte haft tid att skriva. // har fortfarande inte kommit till ngt beslut med amningen,på återbesöket hade han gått upp 40 gram och när BVC var här idag hade han gått upp 30 gr till lite i underkant tyckte BVC tanten, men hon var inte så noga den första veckan. Skall dit på måndag igen och kolla. Är det fortfarande lågt då så slutar jag, kommer inte hålla på med både och. Skall kommentera under kvällen har jag tänkt. Am: så trist att du inte kom iväg till London, hoppas du får en fin helg hemma. Snigeln : har letat och letat efter ditt inlägg ang flytt,spännande men förstod det som att det var snabba ryck?

• viktualia

koko - tack för tipset!!

AM-  stackars!! Kramar om! Hoppas att helgen hemma blir bra ändå!

snaily - spännande med flyttplaner, trots att det är sanslöst jobbigt..

Ore - men FY!!! kram på dig, gumman!!!!

• fru AM

Jag måste tipsa om ett TV-program som jag såg häromdagen - det påminner mycket om Tråden: tar upp frågor om "när det är dags att skaffa barn", "att föda barn", "hur är en bra mamma", "svårigheter att bli gravid" ... Finns på TV3Play: http://www.tv3play.se/play/240521 Och på slutet en massa gulliga bebisar! Se!

• fru AM

Någon mer än jag som bara kan använda Mason Pearsons hårborstar? Jag hade bespetsat mig på att shoppa en ny billigt i London och låta Livia ärva min "gamla". Men nu blev det som det blev och jag var tvungen att googla på lite nätshopping och hittade några med riktigt bra priser!

• BrudSommar2006

AM, japp, men desperationen har slagit till och vi borstar numera håret med inköp från Kicks här. Fast i mina gömmor, att tas fram när inga barn ser och kan klåfingra till sig den, har jag fortfarande min Mason Pearson.

• Snorkfröken77

Hallåj!

Här är det en vanlig fredagskväll i casa Snorkis, lillkatten leker med ett alldeles nytt sugrör och är överlycklig, de två äldre har gått ner för räkning någonstans, brasan brinner i kakelugnen, vi har ätit tacos och nu mumsar jag smågodis framför BT medan maken spelar wow

AM - Vad trist med resan!   Klart du ska nätshoppa lite för att trösta dig! Jag har en Denman hårborste som jag älskar, men en Mason Pearson står på önskelistan för framtiden, hårborstarnas RR!

Ore - Vad hände egentligen vännen? Har du någon bra du kan prata med om det som hänt som kan hjälpa dig att se objektivt på saken? Fy f-n vad jag hatar oproffsiga chefer, jag kräks på det! *kramar om*
    Klart du ska följa med på fika/lunch om du vill! Men jag måste erkänna att jag trodde du bodde längre bort *förvirrad*

Sweet - Det är så coolt med forskning!!! Har en bror som forskar om helt andra områden och det är så spännande att få höra vad som händer i framtiden!

September - Håller tummarna för ditt VUL!

Snaily - Oj, nu gick det fort! Tungan ute Har tyvärr inga kontakter åt det hållet, hoppas det löser sig för er!

Nenne - Makens handdukshämd var ju underbar! Demon

Lappis - Någon favorit? (av de nya Biasia-väskorna)

Muggles - Skräp med skenor, men det är ju för en god sak.

Liten - Jag glömde skriva det förut, vilket litet charmtroll Liten är Hjärta Och hennes fina tröja med väskor på *smälter*

Tack för alla fina kommentarer om väskan! Rapporterar när den kommit om den var lika fin IRL.

Fick lära mig ett fint ord i dag för det här vita kladdet som fallit från skyn igen - Lappmögel, helt underbart uttryck måste jag säga

Tusen tack för all input om resande och bröllop, jag tror både jag och maken fick oss en tankeställare...(om jag ska vara ärlig, och törs knappt säga det högt så tror jag ju att vi inte ska få med någon bebis hem den här gången heller så jag tror liksom att vi ska kunna åka ändå. Jag har sagt till maken att lika chockad som jag blev sist över att vi INTE fick med oss någon bebis hem, lika chockad blir jag nog nu om vi får med oss en hem. Svårt att rå på huvudet, där har normaltillståndet tyvärr blivit att man kommer hem tomhänt...) Men vi ligger lågt tills vi vet mer än vi gör nu. Jag är i alla fall glad över alla som orkade skriva hur de haft det och upplevt det.

• passionsblomman

Kolla det här lilla videoklippet på den ena valpkullen då!

http://www.amynatas.se/

*skutt skutt*

BS, Jo, jag är uppvuxen med hund, men jag har iofs inte fostrat ngn själv från början så att säga. men det borde väl lösa sig med valpkurser och sedan vidare.

Det är faktiskt JAG som vill ha en Malteser. jag skulle aldrig skaffa en hund (eller annat djur) helt åt mitt barn sådär, om jag inte själv kände att det är helt Ok för mig personligen att vara djurägare. Min son vet fullt ut att det inte är fråga om Hans Hund, utan en egen liten person som flyttar in och som jag står som ägare för och därmed allt slutgiltigt ansvar. han får skaffa egen hund när han flyttar hemifrån.

Jag hoppas och tror att det här med agility är något både han och jag skulle gilla som en sak som vi två -och hunden- gör ihop och är aktiva i. Mycket av hans intressen är ju sport-som jag engagerarmig i som förälder, men inte kan något om egentligen. Jag sparkar inte fotboll med honom, det gör hans pappa. De spelar schack och älskar att vara helt galna i vattnet och brottas, åker skridskor med hockeyklubbor osv. Det här kunde vara en grej som vi två gör som inte är att baka eller läsa Harry Potter typ. Och som är utomhus.

Gillar han det inte så gör jag det själv och då är det nytta med det ändå.

Det min son i allra första hand ser framför sig är en kompis att leka och gosa med tror jag. Han har kört alla trick i boken för att förklara för mig "hur bra det vore för honom om ha inte var så ensam, när vi nu bara har ett enda barn". Han är väldigt fin med våra katter och en mycket godhjärtad liten person, och dessutom mogen och ansvarsfull, så jag tror han skulle klara att vara med i att ta väl hand om hunden på ett förträffligt sätt.

Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • Snorkfröken77

BS - Här kommer ett äpple! Äpple och en kisse oxå som bonus Katt Visst har du någon anknytning till UK, du har bott där va? Jag tycker du har en sådan typisk underbar torr brittisk humor, jag älskar dina inlägg!

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!