• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • fru AM

Jaha och så var det dags att gå och rädda barne från det insöade dagiset ... Vilken produktiv dag detta varit då! *dryper av ironi*

Ikväll blir dett rödvin, det kan ni hoppa upp och klappa er på! Är det kväll snart?

Kram 

• passionsblomman

Snigel, OJ så det blir flytt alltså! Vad spännande!
    Jag blir nästan nostalgisk när jag tänker på hur vi åkte runt i bla Norrtälje med omnejd och tittade på hus!  Säljsäsongen drar ju igång på allvar snart, så ni kommer säkert att titta på massor! jag säger som AM: hur stort och smärtgräns för hyra ifall man skulle råka höra något?

Har din syrra det där med sköldkörteln alltså? Oh herregud, jag vet ingenting alls om allt det där, mer än att jag fattade igår (via google) att det visst kan messa upp det mesta i kroppen verkar det. Måste  man äta medecin för alltid då?

Alla; tack för allt pepp hörni. Jag behöver det. Det är skönt om någon annan tror lite på en när man inte vågar tro på sig själv för att det svajar så.

Porchez, ta Vickan på orden med ansökan! Jag har haft hjälp av AM med min egen och av Aleta med min sambos, och det är jättebra att få annan input!

Jävlar vilket oväder! *vägrar i sten att promenera i det*

Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • Lapinette

AM - kvällen har väl precis börjat !

• nennesjuttioåtta

neeeEEEEJ! Nu snöar det igen här! Det var ju nyss sol! 

• Lapinette

Här skiner sola! Supervacker med klarblå himmel och vit snöt på hustaken.

• nennesjuttioåtta

Chokladfondant! OOH det kanske det blir! Har en påse lösgodis också... 

PB – Stark! Hoppas det blir ordning på värdena snart så du kan känna igen dig igen!

hahah någon har lånat makens handduk på jobbet flera gånger. så igår tog han en Prick-nedpissad handduk i tvättstugan, gnuggade den i gullfiber och tog den till jobbet. Moahahhaha!

Önskar ju att han hade haft samma öga för öga-tänk när några kompisar satte en öppnad surströmmingsburk under en spotlight i hans pojkrum så vi inte kunde sova där på flera dagar...  

• Lapinette

Ahhhh... surströmmingstricket. Har hört stories om den typ ett nygift par som kom hem till villan och det luktade avskyvärt. Det tog dem flera veckor innan de hittade vart de hade gömt burken.

• passionsblomman
    nennesjuttioåtta skrev 2011-02-11 14:53:10 följande:
    Chokladfondant! OOH det kanske det blir! Har en påse lösgodis också... 

PB – Stark! Hoppas det blir ordning på värdena snart så du kan känna igen dig igen!

hahah någon har lånat makens handduk på jobbet flera gånger. så igår tog han en Prick-nedpissad handduk i tvättstugan, gnuggade den i gullfiber och tog den till jobbet. Moahahhaha!

Önskar ju att han hade haft samma öga för öga-tänk när några kompisar satte en öppnad surströmmingsburk under en spotlight i hans pojkrum så vi inte kunde sova där på flera dagar...  

tack Nennes P för dagens skratt!
  • passionsblomman

Kolla bilderna på två av de annonser som just nu ligger ute med Malteservalpar! ÄR de inte för gulliga? Min son säger "åååååh mamma, jag kan nästan inte se dem-det är SMÄRTSAMT!"
  • Mopedvin

Nenne - har du amningshjärna om jag stavar så här då? MopEdvin

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!