• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Lapinette

kokisen - hemmagjordglass låter så lyxigt och blodpudding är en favorit. Ska nog passa på och äta det i nästa vecka när maken är i Barcelona.

• Mopedvin

Lappis - OM jag är intresserad...? Gissa!

Koko - lät gott, antar att pojkarna gillar det! ( visst är det två grabbar du har?)

• Lapinette

Mopedvin - vad skall det bli för mat i casa Mop ikväll?

• Lapinette

Och då lägger jag upp menyn är imorgon. Som sagt skulle vilja ha en 5-rätter som de endast har på allahjärtans dag men vi får se om vi kan hitt'på'nåt gott i allafall.

• Mopedvin

Casa Mop t är det jag nte vet ännu... Söker inspiration här tänkte jag

• fru AM

Jaha så var man hemma efter en alldeles underbar tripp till ... Arlanda!

Redan i natt började kaoset med sms och smatal om inställd flight. Jag och svägerskan hade varsin bokning och hon såg sitt sms fr sas först och bokade om sig och dottern och försökte med mig ... men platserna hann ta slut innan det var klart. De fick ny flygtid 11.10 och jag 16.10 (!) - den lyckades jag sen boka om till 11.55 men givetvis fick jag under tågresan på Arlanda Exoress ett sms om att 11.55 flighten var inställd den också ... Sedan följde en timmas köande vid sas-disken. 256 nummer för mig i kön jag satte mig i kön och ringde till kundtjänst (bara 77 före ikön där). Och efter en timma med ett i rask takt urladdande mobilbatteri kom jag fram och avbokade hela alltet. SURT!

Innan dess vinkade jag av svägerskan och brorsdottern till deras flight (jag tror de kom iväg lite försenade). 

Jag tror inte det var meningen att jag skulle åka till London ... 

• Lapinette

AM - så jäkla trist! Men vad konstigt att svägerskan kom iväg?!

• fru AM

Tack för medömkan, Fossin! Ja verkligen skittrist.

Varför ska det snö så här mycket precis just nu? Men å andra sidan är jag glad att "det" (dvs snökaoset) inte hände två dagar senare så jag hade svårt att komma hem från London. 

Det var ett äventyr att bara komma til Arlanda ska jag säga ... Taxichaffisarna vägrade att köra dit, Arlanda Express var helt proppfullt .. 

• Lapinette

Mopedvin - vad känner du/ni för? Ska det vara kött, fisk eller mittemellan?

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!