• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • porchez

blev ett konstigt inlägg där, men blev konstigt så jag kunde inte skriva...

Vad roligt PB,har aldrig varit med om någon som varit positiv till mina namnval... Men det är säkert för att det inte är de "populära" namnen som jag gillar

Förresten så när jag var hos frisören idag så berättade hon att hon skulle gå en kurs nästa vecka om en ny sorts hårförlägning, sen frågade hon om jag kunde tänka mig att ställa upp ifall hon skulle behöva öva på någon sedan. Hon trodde jag hade ett bra hår att testa på och att det skulle passa på mig
     Om jag vill!! gissar att jag bara får betala för material kostnad då... kul att testa på att vara riktigt lång hårig... OM det nu blir så.

• porchez

sorry inte ens jag skriver så illa:   långhårig!

• Snorkfröken77

Orangea väskan beställd! Den blir fin till sommaren.

Nu är det läggdags! Puss och godnatt!

• porchez

nope nu är det dags för mig att landa i sängen, måste vara på jobbet extra tidigt imorgon, usch vad jag lovar för mycket ibland

God natt alla mina goa vänner här inne

• passionsblomman
    porchez skrev 2011-02-10 21:56:14 följande:
    blev ett konstigt inlägg där, men blev konstigt så jag kunde inte skriva...

Vad roligt PB,har aldrig varit med om någon som varit positiv till mina namnval... Men det är säkert för att det inte är de "populära" namnen som jag gillar

Förresten så när jag var hos frisören idag så berättade hon att hon skulle gå en kurs nästa vecka om en ny sorts hårförlägning, sen frågade hon om jag kunde tänka mig att ställa upp ifall hon skulle behöva öva på någon sedan. Hon trodde jag hade ett bra hår att testa på och att det skulle passa på mig
     Om jag vill!! gissar att jag bara får betala för material kostnad då... kul att testa på att vara riktigt lång hårig... OM det nu blir så.
    Du vet vad min son heter va? Jag har bestämt för mig att det står i galleriet.
    Jag har iofs inte någon prestige i att det ska vara ovanligt, men det gör mig verkligen inget ifall det är det.

Hade han blivit en flicka hade vi valt mellan Ida (forntyskt, ung "den vackra och flitiga" och Annie, (hebreeiskt och betyder "nåd", eller Linnéa,  som en kontrast till att jag också gillar de  längre mer melodiösa namnen. De korta och lite käcka gillar jag alltså också.
    Det svämmar för övrigt över i vår krets av Emma&Klara, Linnéa, Evelina, osv. En del namn får man liksom avstå när ens syskon valt dem till sina barn.
    Fast mitt absoluta favvonamn för en flicka är mig så ömt och sorgfyllt att jag inte kan säga det högt, för då gråter jag. Det skulle kännas helt gräsligt om någon plötsligt döpte sitt barn till det. Hetlt ologoiskt, eftersom jag bara tycker det är roligt om någon döper sin son till samma namn som min egen son.
    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • porchez

Ja jag kom på det nyss och att vi redan en gång tidigare har pratat om att det är även är mitt favoritnamn.
    Jag har heller aldrig tänkt att namnet ska vara ovanligt, det ända jag har tänkt nångång är att jag inte vill ha det vanligaste namnet, men å andra sidan går det så mycket trender i namn, så vem vet vad som är på mode den dagen jag får (om jag får) barn...

Jag känner för övrigt en Frans, som någon nämde tidigare idag, jag kan säga att det tog lååång tid för mig att vänja mig, och vet inte jag gjort det än, bara accepterat det

• viktualia

gääääsp

jag borde ha gått och lagt mig för en bra stund sedan... baaaaa men eftersom maken är ute och slarvar så anar jag att jag ändå inte somnar förrän han är hemma... vilket kan ta ett tag till... näee... mot sängen!!

kram på er alla!!

• passionsblomman

Jag ska också släcka ner. Det är en tidig tid hos kuratorn imorgon. Jag hoppas jag får sova lite inatt. Godnatt allihop!

Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • Fossing77

Wah, vad ni skriver! Glad

Snorkis - Jag var och lyssnade på en barnöverläkare i våras som sa att barn under 2 år ska helst inte utomlands alls om man kan undvika det. Han tyckte väl inte att det var farligt att vara utomlands, det var mer det att om ett barn blir sjukt, så kan det bli sjukt väldigt fort och det kan fort bli allvarligt. Att råka ut för det i ett flygplan är ju kanske ingen hit, som han uttryckte sig.
    Jag skulle undvika det, med tanke på förekomsten av RS-virus ofta är hög och i en flygkabin kommer man ju inte undan såna smittor. Små barn tryckutjämnar dessutom väldigt dåligt så öronproblem kan de få under lång tid efter flygningen med.

Nu låter jag toknegativ, det var ju inte meningen. Glad Försökte bara berätta hur jag tänker, sen gör ju alla som de känner är bäst. Glad

Lappis - ögonfransmedelstips emottages tacksamt! Glad

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!