• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • porchez
    Liten med Mindre skrev 2011-02-10 16:48:36 följande:
    Porchez - vackrare heter det. Vacker är du ju redan!
  • porchez
    FruCicci skrev 2011-02-10 11:09:36 följande:
    På Olearys toa står det Fanny och Willie, typ K*k och F*tta har jag fått lära mig, på ameriakanska....
    Det förklara varför jag, när O´learys var nytt här i min stad. iaf. i fyllan och villan, inte fattade skillnad på herr och dam toa, tog bästa första dörr och stod ett tag och fundera hur jag skulle kunna kissa där inne (pisoar) innan jag tillslut med utkörd.... haha!! skäms än när jag tänker på det....
  • porchez
    sweetstreet skrev 2011-02-10 17:17:47 följande:
    Porchez,
    jag har bara testat snow board en enda gång. Jätteroligt MEn svårt! Och jag ahde såååå ont i rumpan de kvällarna att jag hade svårt att sitta hahhahaa!
    Jag har mest fått kramp i underarmarna, dels för att jag nästa bara ramlar framåt, och sen att ta sig upp därifrån hela tiden är JOBBIGT för underarmarna...
  • porchez
    viktualia skrev 2011-02-10 17:55:43 följande:
    Porchez du får gärna bolla ansökan och sånt med mig
    Tack, men vet inte om jag törs... tycker alltid det är så pinsamt om någon jag känner ska läsa....
  • viktualia

jättekram till PB!!!

Snorkis - även om jag är en rätt modig människa så hade jag skippat utlandssemester med en 2-3 månaders. Särskilt hade jag inte planerat det i förväg, alls. Vår semester i somras (Trollet var ca 5 månader) var mest på temat åka hem till våra resp föräldrar och bo där några dagar. Det innebar ingen utmaning och därför vila. Inte ens jag, som hatar stilltje, pallade någon mer seriös utflykt än så. Framförallt inte mentalt.. dvs orkade inte oroa mig över hur det praktiskt skulle gå ihop sig....

• porchez

stor KRAM till dig PB. Hoppas det går bra att prata ut med kuratorn imorgon. Kom in och ventilera här när du vill OM du vill, är det för tungt just nu så ta en paus... Bara du tar hand om dig, lova?
    Massor av kramar igen... 

• Sommarbrud

Snorkfröken77: Kom på en sak som var jobbig, att jag inte kunde bada super jobbigt:( Det var ju hyffsat varmt men inget bad för mig. Kunde bada andra veckan vi var där men första låg jag i skuggan med Wilton eller var ute och vandrade :)

• Snorkfröken77

Tack sommarbrud och AM för er input! {#emotions_dlg.flower} Vi bestämde lite raskt här att vi väntar med att boka flyg och hotell till Kroatien tills vi vet hur det känns och hur vi alla mår. Vi vill väldigt gärna åka då vi ska träffa delar av vår guild från vårt online-spel, alltså vi ska träffas folk från Kroatien, Norge, Slovenien, Portugal, Grekland och UK Kan nog bli hur kul som helst!

Bröllopet tackar vi nog ja till så får vi ser hur det går, samma sak där, vi får känna av helt enkelt. Brudparet vet ju vad som hänt så de borde ha lite förståelde om vi backar ut i sista sekund.

Apropå online-spel, undrar hur det gick för Kapellösa, om hon var gravid? Har jag missat om hon skrivit om det?

PB - Jag säger samma sak som många sagt till mig, jag vet att det inte är roligt, men det stämmer tyvärr, man kan inte skynda på sådant här, det måste få ta tid, och man måste få falla tillbaks i depphålet, jag gör det med jämna mellanrum. Låt det ta tid och ut med skiten (tårarna), det behövs för läkningen även om det är jättejobbigt. *stor kram*

AM - Ingrid är en favorit här oxå, maken är tveksam, men gillar det ju mer han hör det Jag har insett att det är taktiken, jag presenterar ett namn mest för att "smaka på" då säger han nej, sedan säger jag det igen en månad senare, då tycker han det är ok, sen växer det oftast hos oss båda och vi inser båda att vi gillar det. Så var det med S. När jag frågade på slutet vilket som var hans favorit så var det S, vi hade ju fler förslag men det var det vi båda gillade bäst. Eva är coolt! Diana associerar jag tyvärr till mörkhåriga (skräck)ödlan i V som käkade råttor

• Telis

Lappis, jag skulle behöva sånt mirakelmedel, kan man köpa det någonstans utan att behöva gå till en terrorist?

Muggles, hurrrrra och grattis! Vad skönt att Laktulos hjälpte!

Snorkis, jag håller med AM ang resan.

Så, vad kan man köpa till maken i allahjärtansdagspresent? (Varför har alla börjat kalla det för valentin?!)

Och på tal om engelska uttryck i svenska språket - vad sjutton är en footsack, varför heter det inte fotsäck och hur skiljer det sig mot en åkpåse?

• porchez

Snorkis - tack som frågar, berättar en annan gång. Idag mår jag bra och orkar inte tänka på allt det jobbiga. Men lite snabbt så kom alla känslor ikapp mig där, tyvärr efter några glas vin vilket fick mig att gråta ut hos en underbar tjej, medans en av mina kompisar bara kollar på och inte säger nåt. ( jag har pratat om henne här tidigare tror jag, hon har svårt att prata känslor)

Någon som kollar på Landskampen på 3an förresten? Vet inte vad det är med Jon, men han får mig glad och pirrig

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!