• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • MSW

ÅH grattis Oupsie med familj! Så underbart härlgit att Daisy har tittat ut!! <3<3<3

Ser fram emot "the full story"!!!

Åh så mysigt att få gosa med en liten ny bebis!

Nu ska jag försöka uppbringa lite ork till att laga mat (tortillas tårta).

• nennesjuttioåtta

hoppas Oupsisarna snusar bebis! 

• _koko_

Tajming att kika in nu, stort grattis till familjen Oupsie!!!!! 

Och vänner - Ja, den går över på batteri när man stänger av motorn, så så länge inte batteriet är slutkört stänger den inte av sig (den laddar medan man kör om jag inte har helt fel)!

*tillbaka till jobbet*

• _koko_

Kom på att det kan bero på hur cig-uttaget funkar också, vi har vår kopplad till ett uttag i bagageluckan som strömmen stryps till när man stänger av motorn, men uttaget i baksätet tror jag har ström kvar även när motorn är avslagen. Värt att kolla upp iaf, så inte dvdn drar ur bilens batteri om man glömmer den på när man lämnar bilen...

• nennesjuttioåtta

Wohooo! Där fick jag för att jag var så sen med att uppdatera sidan, haha! GRATTIS FAMILJEN OUPSIEEE!!!!!!!!!! Spännande att höra namnet (ja, för det bestämmer man ju direkt på BB har jag hört...*slemhosta*)

• smint

Grattis Grattis hela familjen Oupsie  {#emotions_dlg.flower} Åh så ljuvligt att få snusa bebis...

• Vännerfan

Åh, grattis Oupsie och Mr Oupsie och Daisy! Det är verkligen så superhärligt och man blir så glad och lycklig så fort en ny liten bebis här ser dagens ljus och allt har gått bra!!

• Fossing77

Åh grattis grattis till hela familjen Oupsie! Härligt!

• Klockarbol

Apropå "torra" barn och att sluta med blöja så tror även jag att det till del är en mognadsfråga.

Sen misstänker jag att det är fler än jag som har mödrar och äldre släktingar som inte missar ett tillfälle att upplysa om att "Ja du var då blöjfri innan du var året!" och "Ja förr tog man ju det besväret det innebar att få barnen pottränade, i dag ska ju allt göras på dagis" osv i all oändlighet.

Inte konstigt att man känner sig oduglig som förälder egentligen...

Fast sen sa min mamma något för många år sen som gjorde att jag har kunnat ta "potträningsförmaningar" med ro.
    Min mamma påpekade helt enkelt skillnaden i kvalitet på blöjorna i dag och det som fanns förr!

Till mig som passerat skräcködla med viss råge så var det ju blöja typ jättebinda och plastsnibb som användes (dessa fanns faktiskt att köpa även när Äldsta var ny för 19 år sen) - passform likamed obekväm och dessutom blev ungarna faktiskt BLÖTA om rumpan.
    Klart som fasen att motivationen hos barnet att gå på pottan är högre då!

De fantastiska blöjor som finns nu gör att de småtta oftast slipper elaka såriga blöjeksem för att de faktiskt INTE blir blöta på huden, de är bekvämare för barnen och läcker inte lika ofta = marginellt mindre tvätt men när man som skrutte faktiskt inte känner något direkt obehag av en fullkissad blöja så är det ju också helt ok att göra som någon skrev ovan - pinka en skvätt i blöjan för att slippa gå upp på toa

Så jag tror att man får försöka ta det hela med ro - vilket är lättare sagt än gjort när "tävlingen om bästa A-barnet" är så utbredd som den är :-/

Desutom har bägge mina blivit såväl rumsrena som natt-torra under sommarhalvåret, antar att det är för att det inte är så mycket kläder som ska av när det behöver sincileras!

Nu ska jag ta huvudet under armen och hämta Yngsta på fritids

• Fossing77

Klockarbol - huvudet på spiken! Dagens blöjor är på tok för bekväma och torra. Ungarna tycker aldrig dom är läskiga.

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!