• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • fru AM

Tjoho! Grattis familjen Oupsie! Stora kramar från familjen AM!

• Blivande fru L

Grattis familjen Oupsie! Äntligen!

• Blivande fru L

Det är rackarns svårt att inte falla in i smygläsargarderoben igen! Skummade dagens inlägg och har inget att tillägga i vare sig rese- eller potttäningsdiskussionerna. Inte mina områden.

Mopedvin - Hej på dig! Jag är en kollega.

Smint - Din dotter var på pricken lika stor som min son när han föddes. Hoppas att det inte dröjer länge tills syskonet gör entré. Vila är mitt tips också!

Klockarbol - Blä för migrän.

AM - Buss på Yasuragi! Morr....

Här händer det inte så mycket rafflande. Ska på vattengympa ikväll, det är väl det mest spännande.

• Vännerfan

Vill bara skriva att det inte var meningen alls om någon blev stressad av att jag skrev att Prinsen är blöjfri. Själv blir jag inte stressad av sånt, så jag tänkte inte så långt som att andra kanske blir det. Har även rannsakat mig själv för att komma på om jag ljuger när jag skriver att jag inte blir det, men det gör jag inte. Jag blir mest bara peppad när det går bra för andra, som för Litens barn med sömnen. När man ser att saker kan gå att lösa. Jag hade möjligen blivit lite irriterad kanske om nån bara kom in och skrev att barnet var blöjfritt utan att man kände till bakgrund eller hur man gått till väga. Det var kompisar till oss som gav sitt barn en bilbana när barnet slutade med blöjor, så jag försökte komma på nåt som Prinsen skulle vilja ha, då jag kom på att han inte hade fått veta att han skulle få en tv. Så, nog om det. Jag är helt säker på att andra barn kan massor av saker som min son inte kan.

Nu är det hög tid att påbörja middagen. Tristaste tiden på dagen om ni frågar mig.

• Blivande fru L

Jo, en sak om blöjor har jag visst att säga! Eftersom jag hört att barn blir torra senare nu för tiden eftersom blöjorna är så superabsorberande tänkte jag och maken vara Duktiga och använda tygblöjor till sonen. Det gick bra i ett par månader, sen tröttnade vi och började använda vanlig blöjor i stället. Så gick det med det. Har svårt att tro att vi börjar med tygblöjorna igen. Kanske (Kanske, alltså) när sonen ska pottränas och gärna får ha det lite obekvämt i brallorna.

• Fossing77

Min största tog jag helt enkelt av blöjorna när det var dax, han var då 2 år ganska exakt. Född i maj så det är ju lagom varmt och gott då. Han kissade i byxorna en gång och tyckte det var så läskigt så sen gick han på pottan mer än gärna. Beror ju lite på hur envisa/tåliga de små liven är. Vissa avskyr ju att vara blöta, andra bryr sig inte ett dugg :) Som vanligt är de ju alla olika. :)

• viktualia

Megagrattis till familjen Oupsie Daisy!!!! KRAAAAAAAAAAAM på er alla tre!!

Ego - är dunderförkyld och har därför dragit hem från jobbet... lämnade stället redan kl 15. Och det efter en arbetsdag som kanske inte hör till de trevligaste nånsin. Ingen världskatastrof... bara lite grus i maskineriet. Och hem kom jag till en småpipig son och hans frihetstörstade pappa... Maken drog alltså genast iväg en kort sväng.. tack och lov mycket kort... dags att dricka blåbärsjuice från Brämhult och tycka synd om mig..... tur att det finns glädjande nyheter i tråden!!

• Vännerfan

Löken är i pannan...

Bliv, Ja, det där med tygblöjor ska ju få dem att bli torra snabbt har jag förstått. För de finns ju inte ens till lika tunga barn som engångs-dito. Synd att ni tröttnade, men jag hade nog inte heller orkat med det. Man har ju nog att mecka med ändå. Tyvärr, för jag gillar generellt saker som är bra för miljön.

Vet ni, jag tror bestämt vi känner ett par som har det som Liten beskriver det. Blöjfria vet jag iofs inte om barnen är än, men så är deras äldsta bara drygt 2 år. Sen kan man på listan tillägga fotomodellsnygga (både han och hon), vansinnigt effektiva (som maken sagt: "X och Y FLYTTAR snabbare än vad du och jag PACKAR för en helg), kort och gott rika och innehavare av 2 hundar förutom de 2 barnen som kom i tät följd (för att bara ha ett barn och två hundar och samtidigt helrenovera The House var ju liksom ingen match...). Men vet ni vad jag tycker är lite sorgligt? Jo, att de (såklart kanske) jämför sig med par som har det ÄNNU bättre än de själva. Som får ÄNNU mer gjort, som bor ÄNNU flottare än vad de själva gör osv. Jag blev ärligt talat lite bedrövad när jag förstod det.

Shit, osar bränt...

• fru AM

Ni vet väl att bl a Pampers tagit fram speciella potty training-blöjor? Alltså lite sämre blöjor som känns blöta mot huden ...  

• Fossing77

AM - haha! där ser man.. vilken affärsidé :)

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!