• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Telis

BS, du är hemskt välkommen på söndag om du kan! (AM också förstås!) Vi har inte sagt någon tid än, mer än tidig söndag eftermiddag. Jag sa att snaily skulle få välja tid efter vad som passade dom.

Krya på dig, Vickan!! Hoppas att det fort går över!

Välkommen igen mopedvin, jag kommer ihåg dig!

• Telis

Ni som kan bila med era barn kan skatta er väääääääääldigt lyckliga. Fy f*n, vilket trauma det är att åka bil med Televinken. Ibland hinner vi inte ens ut ur området vi bor i innan han börjar illvråla, jag får magsår bara av tanken på att åka bil.

• fru AM
    Telis skrev 2011-02-01 20:26:36 följande:
    Ni som kan bila med era barn kan skatta er väääääääääldigt lyckliga. Fy f*n, vilket trauma det är att åka bil med Televinken. Ibland hinner vi inte ens ut ur området vi bor i innan han börjar illvråla, jag får magsår bara av tanken på att åka bil.
    WORD! Vi har ju haft problemet att Livia kräks som en brandspruta så fort man nämner orden "åka bil". Påverkar tillvaron ganska rejält. Hade det INTE varit så hade vi nog inte sålt bilen t ex. Nu verkar det förhoppningsvis ha börjat gå över ... Och Hektor har ännu inte visat några tendenser. Kanske kommer bilresor kunna bli det nöje det egetligen är igen ...!
  • muggles

Välkommen Mopedvin! Barnmorskor alltid extra välkomna

Oupsie: GRATTIS till nya familjemedlemmen! Hoppas det inte blev för tungt...

Vänner: hur harn i klarat er utan DVD i bilen tills nu? Vi har använt en från Moa var runt 1 år tror jag, inne på vår andra nu (köpt på MediaMarkt). Den används även här hemma ibland (både Moa och min mamma har lättare för att få på en film på den än på den riktiga mediaspelaren).

Apropå barnvakt är jag otroligt glad att vi har det ibland, det underlättar verkligen! Jag är så tacksam så länge min mamma håller sig frisk. Hon anmäler sig ibland och skickar iväg oss på bio (el som sist Thorskogs slott). Och så har vi ju partnat oss med våra kompisar i samma stadsdel - det är också ett tips. Vi "byter" barnvaktstjänst med dem ibland.

• Lapinette

En orsak varför jag drog med mig maken till Stockholm ... för att vara nära min familj den dagen vi får barn (dvs hjälp och assistans när och om det behövs). Nere i Cannes hade vi varit totalt mol alena. Sen ville jag föda här i Sverige bland folk som jag förstår ... och se hur det gick!

• passionsblomman
    Telis skrev 2011-02-01 20:26:36 följande:
    "Barn i bilen är inget problem-barn sover i bilen-det är så bra så"

...sa min svärfar, bland andra begåvade allmänna sanningar han under åren kläckt ur sig.

Underförstått, eftrsom mitt barn inte sov i bilen och dessutom var arg över att sitta fastspänd där, så gjorde jag ju uppenbart något fel. Jag måste på något vis ha skämt bort honom. Usch vad skönt att sonen numera är större och inte längre föremål för samma slags tyckande, dels i kraft av att det tycks avta med åldern (om små barn får visst alla tycka hur mycket som helst om hur man borde göra istället), men också pga det numera lite längre avståndet från svårfar.
    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • Lapinette

Telis - jag fick veta idag (av BS tror jag) att det där med skrik i bilen vänder vid 1-års ålder .

• passionsblomman
    fru AM skrev 2011-02-01 20:49:15 följande:
    Och tack Sweet, det var snällt sagt.
    Det var ju sant!
    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!