• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • snaily

Nej, läggdags, eller i alla fall ett försök!

• BrudSommar2006

Snigeln, det krävs ju att dagisbarnen går och bär på RS för att hon ska smittas så det får vi väl hoppas att de inte gjorde! Man ska väl ha otur. Fast eftersom det var så jäkla läskigt med Astrid och jag har andningsmasker och blodtransfusioner i färskt minne fortfarande så är jag extra nervös för just det. Är inte så orolig just i år dock för troligast är båda barnen immuna i år och Astrid är ju äldre nu också.

Lycka till i natt!

• Mopedvin

Tack för alla välkomnanden! Har fått så mkt vintips, toppen!! Snaily - du är väl dödstrött på alla tips mot skrikig lillskrutta men jag tänkte bara fråga om ni har möjlighet att prova akupunktur för det låter ju precis som kolik. I den stad jag bor hqr jqg en kollega som ger akupunktur mot kollik med dokumenterat bra effekt.

• nennesjuttioåtta

mopedvin - menar du E? Hon är fantastisk! 

god morgon! För en gångs skull har jag inte gått och lagt mig igen efter frullen med maken. Fast jag borde nog för pricken har legat PÅ mig i omgångar och snuttat hela natten.  

• fru AM

*Vinkar till alla innan det snart är dags för Hyresnämnden ...*

• Liten med Mindre

AM - you go girl!!!

Oupsie o familjen - GRATTIS!!! Välkommen Daisy!

Vänner - men om de perfekta bekanta har tillräckligt med pengar så kanske de i alla fall inte renoverat the house helt själva? Kanske kanske kanske har de en liten Rut som städar eller fixar något? *vill förhoppninsfullt picka ner den rosa ballongen*

PB - problemet med den perfekta ytan är att många ju vill ge sken av den, och sopar annat under mattan. Även vi städar undan stök i garderober o lådor när det kommer folk, försöker ha nåt hembakat och kämpar för att få på barnen kläder i alla fall när gästerna kommer. Allt för att "leva upp till ett ideal". Fast å andra sidan syns det ju väl att vi bor 4 personer i en 3:a och i alla fall jag sticker inte under stol med att det inte alltid går som man tänkt med att få eller sköta barn.

• _koko_

God morgon i tråden!

AM - Jag brukar aldrig köra hejjaramsor (eftersom jag har gjort nog med sånt i mitt liv ), men just nu känner jag mig jäkligt sugen... DRA ÅT SKOGEN YASURAGI!!! Så, det får räcka.

Oms - Tack för boktipset och välkommen hem, har nog glömt säga det! Trist att det drar ut på tiden, förstår att ni är ivriga att sätta igång med "resten av dotterns liv", och att varje dag som går känns som en dag för mycket.

snaily - KRAM! Håller tummarna för att ni slipper alla otäcka förkylningar!!! Jag kan ju inte på söndag men får träffa dig ändå, tjohoo! Visst följer maken med också? Och det blir fisk såklart, så vi kan göra lite åverkan på det vita vinet.

Hej Mopedvin har jag också glömt säga! Och så skäms jag för att det var en annan smygläsare som kikade in för några veckor sedan och inte fick någon respons alls... Förlåt. 

• Fossing77

Men jag ger upp!! Min 8-åring kom från pappa i måndags, han gick hit efter skolan istället för att ta bussen som han gör när han bor hos pappa. Han hade då packat sin digitalkamera han fick i julklapp i väskan hemma hos pappa, men när han rotar i väskan igår så hittar han den inte. Han tror den ramlade ur väskan i skolan, men att han då la tillbaka den. Eller så var det mobilen som ramlade ut... Han vet inte. Nu på morgonen packar han ur sin badpåse från igår, och inser att han lämnat både badbyxor och handduk i badhuset. Innan har han fipplat bort 2 busskort, bland annat... Ska jag gaffa fast alla hans saker i väskan? Skrattande Nyckeln hem sitter i en kedja fast i väskan och busskortet sitter i en sån liftkortsjojo för att komma med.... Suck!!

• smint

Godmorgon godmorgon, sol och lite plusgrader, kan det bli bättre?

Dags för frukost innan en tur till BM, hoppas hon kan klämma lite på magen så det händer något

Fossing: haha ja barn är så lustiga med att tappa bort saker.. Vet inte vad man skall göra för att dom skall få med sif sakerna hem.. trist med kameran

AM: Stort lycka till idag

OMS: usch sådan tid det tar med dotterns utredning, men snart så är ni i hamn.

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!