• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Lapinette

kokisen - jag förstod det!

AM - jag hoppas det gick vägen!

september - skönt att det kändes bra hos bm.

mugglan .... halllååå!!!!

Själv sprang jag på familjen Telis på lunchen.

• Tinga

Kollar efter Muggles, men ingen info. Har smsat, men inte fått svar där heller. *orolig*

Vickan - tack för rapporten om Parnassia; tänkte på henne häromkvällen och undrade hur allt går, med sömn, jobb, osv.

September - vad skönt med goda nyheter.

• Lapinette

Tinga - försöker intala mig att no news is good news men usch, har du smsat och inte fått svar ... nu börjar jag också bli orolig.

• Tinga

Fick just svar från Muggles. Ada är 20% mindre, men allt är normalt och nästa UL-kontroll är först om två veckor, så ingen anledning till oro.

• fru AM
    Tinga skrev 2011-02-02 13:11:30 följande:
    Fick just svar från Muggles. Ada är 20% mindre, men allt är normalt och nästa UL-kontroll är först om två veckor, så ingen anledning till oro.
    Härligt! Ingen anledning till oro låter bra!
  • smint

När skulle mugglan vara på kontroll?  har minne som en fiskmås..  

Tillbaka från bm, som trodde det skulle komma igång inom någon dag den låg väldigt långt ned och hon såg mina sammandragningar när hon skulle mäta magen.. Men har fått tid för kontroll på sös spec mvc på Fredag iaf, dom ville vänta tills måndag men min bm propsade på innan helgen.

September: Härligt med inskrivning och skönt med bra plan för slutet av grav. och skönt att du inte behövt ta ngn tablett idag. Hoppas det håller i sig

AM: Ta en drink och koppla av nu, usch vad det där måste vara jobbigt.  Hoppas de 2 veckorna går fort 

• Fossing77

Vad skönt att det gått bra för Muggles, Ada & Beda! :)

• fru AM
    smint skrev 2011-02-02 13:14:33 följande:
    När skulle mugglan vara på kontroll?  har minne som en fiskmås..  

Tillbaka från bm, som trodde det skulle komma igång inom någon dag den låg väldigt långt ned och hon såg mina sammandragningar när hon skulle mäta magen.. Men har fått tid för kontroll på sös spec mvc på Fredag iaf, dom ville vänta tills måndag men min bm propsade på innan helgen.

September: Härligt med inskrivning och skönt med bra plan för slutet av grav. och skönt att du inte behövt ta ngn tablett idag. Hoppas det håller i sig

AM: Ta en drink och koppla av nu, usch vad det där måste vara jobbigt.  Hoppas de 2 veckorna går fort 
    Men vad spännande! Vad sägs om att bebin tittar ut fredag klockan 12.45? (Då vet vi alltså när det INTE kommer hända nu )
Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!