• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Ore

GRATTIS Oupsie-familjen till lilla Daisys ankomst! Det tog litet tid där, nästan ett halvt dygn längre än MrOupsie räknat med...? Hoppas allt gick bra! Ser fram emot att höra hela historien!

Tummarna påkopplade för Mugglans undersökning!

Liten: Jag tycker vi går på knäna med ett barn, 0 hundar och husgrejande. Visst klämmer jag in litet träning, och skulle nog fixa en tjejklassiker utan att känna mig helt död efteråt (men inte vara nöjd med tider). Men där tar det rätt stopp. Socialt umgänge är i princip släktsammankomster, väldigt praktiskt eftersom vi då slipper matlagning Resa, vad är det? Då hinner man ju inte bygga... Pott-träning tas nog på sommarhalvåret, och det blir nog inte den här sommaren, skulle jag tro.

Apropå toaletter hade lillkillen superkul när vi hälsade på vid byggarbetsplats nr 2, makens "extrajobb" igår. Den är precis i slutfasen... Men häftigt att se yttepyttetoaletterna för barnen. Och handfaten som sitter i deras höjd. Och flera dörrar in till toaletterna på småbarnsavdelningen hade en svängd "urgröpning" i ena övre kanten, lämplig för en vuxen att sticka in ett huvud och kolla hur det går

Oms: Frustrerande att det dröjer med det där diagnossamtalet...

AM: Hoppas att dusten i hyresnämnden går i er favör. Fasen vad mycket energi, helt i onödan, som det där j_a blötdjuret har tagit från er...

Tack för tips om DVD-spelare till bilen, förresten Jag har ju dock, tacksamt nog, ett barn som inte varit några som helst problem att åka bil med... De gånger som jag behövt stanna för att han gnällt är nog räknade på ena handens fingrar...

• smint

Glömde ju tumhållning för Mugglan. Självklart håller jag alla tummar idag. {#emotions_dlg.flower}   och glömde ju också att säga vad kul med vagnen  Ni kommer bli supernöjda är jag övertygad om.

• _koko_

JAA! Även jag håller såklart tummarna hårt för mugglan och Ada och Beda! Tack för påminnelsen, smint. Är du fortfarande kvar här förresten?

• smint

koko: haha jo då nog är jag kvar allt     börjar kännas lite löjligt.. fixade ju klart allt så lång tid innan för att jag var övetygad om att den skulle komma tidigare, men inte då.. så det känns lite surt att gå förbi vagnen hela tiden och att T leker i spjälsängen...  men men

• Liten med Mindre

Ore- jag kan också tycka att såna där pyttiga barntoaletter är söta. De hade såna på barnpassningen på något av gymmen jag besökte. Hål för huvudet i dörren verkar ju smart.

• Liten med Mindre

Smint - Mindre lekte också endel i lillmans säng/korg innan han kom. Ville bli nerbäddad som en bebis. Och när vi var på BB hade hon legat i korgen och pussat på ett foto av pappa och sagt "älskade pappa". Tror ni någon blev en blöt fläck av kärlek när han hörde det.

• Lapinette

Ja, tumhållning för mugglan och en kick i aschelet för Mr Yasuragi!

• Mopedvin

Nenne - jag menar E /////////// Muggles - tumhållning!! /////// Am - tummhåll ing där med! /////koko - tack!

• Mopedvin

Någon mer som användwr i-pad? Hur i h-vete gör man radbrytningar här på Bt?? Allt kommer i en enda rad, jätteirriterande

• MSW

Mopedvin.. INte iPad,m men iPhone, samma problem med den! Därfr gör vi ungefär som du gjorde i första inlägget egna "radbrytningar"...

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!