• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • muggles

Sorry, var på lunch med maken efter kontrollen (som blev försenad pga ngn annans katastrof), sedan en sväng till några tapetställen och så var det mkt på jobbet när jag kom tillbaka... Tack Tinga för update!

Uppmätt vikt: Ada (fd donator) 420 g och Beda 525 g (sedan får man väl ta vikten med en nypa salt men sammantaget växer de och frodas)

• smint
    fru AM skrev 2011-02-02 13:18:30 följande:
    Men vad spännande! Vad sägs om att bebin tittar ut fredag klockan 12.45? (Då vet vi alltså när det INTE kommer hända nu )
    haha ja det låter bra Skall på koll kl 10.15 så då kanske det hänt massor redan. Får vi hoppas.

T får vara hemma resten av veckan, hon är rätt ok, men mailade hennes förskola och sa att hon är fortsatt snuvig och frågade om magsjukeläget och det gick rätt ordentligt där nu så hon får vara hemma.. Hoppas svärmor inte har ngt emot att jobba hemifrån om det kommer igång nu.. Men det är vi som bestämmer  
  • FruCicci

Härligt Mugglan att det var så pass bra då! Starka tjejer

AM -  den där äckelgubben, det känns som det ända alternativet är att han inte kan sätta sin fot i ert hus mer...
    Hoppas verkligen att det går vägen, så gött att han såg missnöjd ut!

Smint!!! Det närmar sig ju då! Jag tror hon/han kommer i morgon!

Start Sepotember, vad bra att allt gick väl på inskrivningen och att du har samma barnmorska och får gå på extra koller! Alltid skönt! Jag gillade faktiskt att springa till min BM, det var skönt att lyssna på hjärtat och veta att allt var bra.

• BrudSommar2006

Muggles, vad skönt att allt verkar fortsatt bra!

AM, har den där karln faktiskt flyttat in än? Sist jag hörde hade dottern en tom lägenhet för fester bara men nu kanske de har hunnit flytta in?

• fru AM

BS: Yasuragi har "inte kunnat flytta in än pga badrumssituationen" som han uttryckte det i förmiddags. Hans tonåriga döttrar bor själva i lägenheten än så länge. Och klarar sig utmärkt med två badrum/duschrum och tre toaletter ...

• FruCicci

AM just det han har inte flyttat in... herregud vilket litet as, att han inte kan göra det pga badrumsituationen! My god!
    En annan hade jublat om man bara hade 2 toaltetter och ett rum större
    Har tjejerna haft massa fester på sistonne?

• fru AM

Tjejerna har tyvärr varit rätt lugna - förutom att de stör mig genom att bara finnas till och klampa runt på nätterna och duscha och köra tvättmaskiner (även det nattetid alltså)

• viktualia

AM - hoppas att mr Y får shappa.... innan han ens kommit... eller hur det nu var..

Koko - aha!! Himla bra att man kan köra enkel kodning! Jag får snart min hightech-jobbmobil (efter hysterisk väntan) och då lär jag ta mig in här via den. Min privata mobil klarar inte att logga in på BT efter BTs uppdateringar... det gick för ett år sedan... konstigt!

Tinga - jaa Parnassia har det nog tungt..

Ego - typiskt att det är strålande sol när jag bara larvar här hemma.... Känner mig marginellt piggare och undrar om jag vågar hoppas på jobb imorgon eller ej... troligen inte... hm...

• fru AM

Med "tyvärr" menar jag att det är synd att de inte partat loss fullständigt så att vi skulle ha skäl att bli av med dem för gott. Att klampa omkring på nätterna och väsnas lite "lagom" är inte skäl för uppsägning (tror jag).

• viktualia

Och plötsligt blev det bröllopstankar i min värld!! Tjohoo! Den första av årets två förväntade inbjudningar till bröllop damp just ner här. Och med den lilla texten som finns här på BT i 17 versioner och som betyder: dra inte mer er ungar, tack! Varvid jag blir störtnöjd (mina föräldrar är redan tillfrågade eftersom infon om bröllopet läckt ut i förväg) och ser framför mig en hotellnatt i staden där Pricken och Yngla kommit till!

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!