• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • sweetstreet

Jag har allvarligt funderat på att vi kanske borde investera i en större soffa...?
    Hahahaha! För det är i stort sett alltid där vi hamnar. Fö vi delar ju sovrum med lilla tjejen och hon sover dessutom nästan alltid åtminstone halva natten i vår säng....  

Men det finns liksom inte ens plats för en större soffa...?!?!?!!!!!  

• viktualia

Sweetan - grattis till het lunch! Sparlåga är nog bara förnamnet... maaaj gaaaad... och jag är med på Lappis linje om att det då och då känns som att man MÅSTE lyckas för att inte tappa bort hela sexprojektet. Även här finns stora mänger närhet och gos men få finaler... typ...

baaaaaa aptrött.. ingen förbättring i sikte... typiskt att jag är sjuk precis när vi hamnat i en förvirrad konflikt på jobbet och nuvarande chefen (som skulle kunne bidra till lösning) bara har fyra dagar kvar... jaja.. livet är som det är...  svårt att lösa konflikter med folk som inte fattar att konflikterna finns...

• fru AM

Lappis: jo det var jag som testade Rosens recept och det var gudomligt gott! Tyckte dock att köttet var lite snålt tilltaget så vi spädde på med lite kryddiga lammkorvar.

Sweet: Aaaah lunchsnabbisar är bland det bästa man kan ägna sig åt! För stressade småbarnsföräldrar är det ibland enda räddningen. Det är roligt om det kommer spontant men också riktigt kul att planera in det tycker jag så att båda är någorlunda inställda på samma sak. Och inte behöver man vara tystlåten heller.  

• sweetstreet

Fy Vickan det låter jobbigt!

Alltså jobbkonflikten och att du är sjuk.
    Kram! 

• sweetstreet
    fru AM skrev 2011-02-02 17:00:23 följande:
    Lappis: jo det var jag som testade Rosens recept och det var gudomligt gott! Tyckte dock att köttet var lite snålt tilltaget så vi spädde på med lite kryddiga lammkorvar.

Sweet: Aaaah lunchsnabbisar är bland det bästa man kan ägna sig åt! För stressade småbarnsföräldrar är det ibland enda räddningen. Det är roligt om det kommer spontant men också riktigt kul att planera in det tycker jag så att båda är någorlunda inställda på samma sak. Och inte behöver man vara tystlåten heller.  
  • Lapinette

AM .. så t o m gudomligt gott! Hmmm.. jag tvekade när jag såg listan med kryddor som måste införskaffas och funderade istället på Piggelins geostlasagne till lamm eller rådjur. Får nog fundera ett tag till.

• sweetstreet

Oj nu blev jag hungrig när jag läser om era middagsfunderingar!

• Lapinette

Den var dålig! Jag har precis stillat min hunger på så vis. Ska som vanligt iväg och träna ikväll så det blir inte middag än på några timmar.

• fru AM
    Lapinette skrev 2011-02-02 17:02:17 följande:
    AM .. så t o m gudomligt gott! Hmmm.. jag tvekade när jag såg listan med kryddor som måste införskaffas och funderade istället på Piggelins geostlasagne till lamm eller rådjur. Får nog fundera ett tag till.
    NEJ! Fega inte ur! Laga lammgrytan! Den är vrålgod!
Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!