• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • nennesjuttioåtta

Hattis – *gulp* Så fan heller att du ska ha rätt!
    Muggles – hurra för Ada & Beda!
    Vickan – krya på dig! Det finns ju nässpray mot rinnsnuva också! Hata snuva!
    Smint – hoppas det sätter igång snart! Lycka till!!!! 

• nennesjuttioåtta

Fru E – skicka ett par ton grisdynga till journalisten!Du kanske har rabatt på paprikaleveranser? 

• viktualia

Hattis - jag bestämmer att du har fel! men det är tillåtet att nojja!! kraaaaaaaaaaaaam!

Nenne - antar att det är nån annan variant än den jag använder... baaaaaaaaa hata snuva som sagt! det är så äckligt!!

• nennesjuttioåtta

AM – Hoppas Yasuragi snart är ett minne blott. 

• Oupsie
    fru AM skrev 2011-02-02 20:47:08 följande:
    Oupsie! Grattis till Daisy!
    Sportjournalistfråga: HUR KÄNNS DET?

Jag vet inte riktigt, som sagt, jag förstår fortfarande inte riktigt vad som har hänt . Det känns ganska märkligt.

Rent fysiskt så känns det dock både här och där . Ömt, ont... Försöker komma igång med amningen och brösvårtorna är ömma (surprise). Men jag tror att det går ganska bra, barnmorskorna och barnsjuksköterskorna på familje-BB sa att hon var duktig på att suga. Vi valde faktiskt att åka hem idag, tyckte att det var lite jobbigt att vara kvar där, har så svårt att röra mig. Foglossningen har inte blivit bättre än och jag stapplar runt med kryckor. Vi pratade med personalen och de tyckte att det var helt ok att vi åkte hem, eftersom amningen har kommit igång så pass bra som den har. Vi får väl se om det fortsätter så. Både mamma och svärmor blev dock lite förfärade över att vi redan var hemma. Men just nu känns det ändå som rätt beslut.
  • _koko_

Hej Nenne! Vi börjar tveka lite i skidfrågan, väderprognosen ser inte jättelovande ut. Men vi avvaktar ett tag till, det är ju inte lördag ännu.

sex - Ja, jag har ju haft så mycket problem genom åren pga endon att det i perioder gått många månader mellan även utan barn/trötthet/tandborstsex etc. Nu är jag äntligen smärtfri och sex är skönt igen, och efter pillerbyte även blodfri, men trött är jag för jämnan, alltid är det nåt.

• nennesjuttioåtta

Vickan – tror den heter Otrivin Comp

• Oupsie

Ja, Mugglan, vad skönt att höra att allt såg bra ut med Ada och Beda .

• nennesjuttioåtta

koko – vadå, lite regn i isiga spår har väl inte dödat nån? Än...
    Kanske bara blir lite fika då?

Oupsie – åh herregud, är ni redan hemma!?!? Skojar bara, det känner man nog bäst själv (mig fick de ju slänga ut efter 5 dagar). Vist är det märklig känsla, en mage full med luft bara och ett stort barn utanför! Eller Daisy är kanske inte så stor  

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!