• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Oupsie

Nenne, nä det är ju skillnad. Vare sig Daisy eller jag behövde ju någon vård. Jo, jag snodde med mig lite sådant. Tyvärr fanns det inte så många kvar i förlossningssalen, så det blev inte så många. Tänkte spara jättemodellen till natten, och tog en vanlig nattbinda innan idag... och lyckades under den tiden läcka blod i sängen... great.

Hon har mörkt hår, och vi tycker att hon är söt . Hon skriker inte så mycket än så länge.

Nu påstår dock maken, som har henne på magen för tillfället, att hon vill ha bröstet... så jag får väl ge det ett försök. Ajajaj.

Jag återkommer imorgon, och tack igen för alla era lyckönskningar och gratulationer. Maken ber också om ursäkt att det inte blev mer uppdateringar, men jag sa att ni nog förstod att han hade annat att tänka på .

• BrudSommar2006

Nenne, ha, katt!

För min del tycker jag att det är urbesvärligt att ligga på BB med bebis för det går ju inte att ha bebisen bredvid sig i sängen och då får man ju inte sova ett smack när man ska försöka få en nyfödd att sova i en egen säng och dessutom ska få igång amningen och ska amma massor. Skräp är det. Med Iris var det vanliga sjukhussängar som gällde, smala och hårda, med Astrid var det patienthotell och riktiga sängar, två bredvid varandra, men då gled istället sängarna isär så det var ju inte bättre det. Men Iris fattade jag ju inte riktigt att det skulle bli lättare hemma men med Astrid ville jag hem snarast men då hade hon ju usla värden och vi fick inte åka hem istället och sedan började ju helvetet med att vara inlagda och sömnbristen var total när man var tvungen att sitta upp och amma, så jäkla värdelöst. Höll på att gå under innan vi fick komma hem.

• MSW

Åh Hattis! JAg hoppas så att du har fel!! *sträcker ut handen och håller hårt*

• smint

Oupsie: Vad skönt att ha kommit hem. Hoppas foglossningen blir bättre snarast

BS: Ja sängarna på bb var ingen höjdare, smala och jobbiga. 

det är nog det jag är mest nervös för nu, hur amningen skall funka, för sist gick det ju inte alls. Och dom brukar ju vilja skicka hem omföderskor snabbt.. känner mig lite som en förstföderska på det sättet, att få amningen att funka..

här är det också sängdags.. jäklar vad sammandragningar det varit på em och kväll.. hoppas dom gör någon nytta

Hattis. Hoppas det visar bra i morgon, håller alla tummar för det. skall tänka på er. 

• nennesjuttioåtta

oupsie – smörj dem med bröstmjölk före och efter och lufta! Man ser helt bananas ut men det är det värt om du slipper sår! Jag tyckte faktiskt det var lite dåligt att din man inte återkom oftare men men, han kan väl få kompensera det nu istället. Han har ju ett eget nick.

BS – Äpple for you, madame!  

Jag tyckte det sämsta var väl att alla slangar på händerna fastnade i täcken, grindar, barnhänder, barnmorskor och frukostbrickor, men det hör ju inte direkt till vanligheterna att ha det så. Pricken fick plats bredvid mig i sängen men det var ju inte så mycket att röra sig på direkt. Och ville jag vända sida fick maken vakna och byta plats på Pricken och sen tog det väl en kvart att hasa runt röven utan att sprätta stygnen på väggen. Sitta? Moahah! Och sen skulle de klämma på livmodern, tur att jag gick på droger. Vilken härlig tid det var! Och foten i kläm på det, herrejösses.

• MSW

Oupsie: Härligt att ni är hemma! Pussa jättemycket från mig på lillan!

Godnatt!

• nennesjuttioåtta

Smint – men säg att du inte vill hem förrän amningen funkar! Vässa naglarna och håll dig i dörrkarmen!

• nennesjuttioåtta

Fast om den inte funkar efter ett par veckor kanske du bör överlåta sängplatsen Hoppas det går bättre med amningen den här gången!

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!