• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Fossing77

MSW - Dagisskrikandet brukar ge med sig, även om det är tokjobbigt när det håller på. De flesta barnen slutar gråta bara föräldern har gått, men det märker man ju inte då tyvärr. Det ser ju bara vi som jobbar. :)

Jag har ett Zumba hemma, provade häromdagen. Jag höll på att dö bara av att gå igenom handledningen till stegen. Jag är sjuuuukt otränad! :D

• fru AM

JAg är så fullständigt okoordinerad att jag aldrig skulle klara en minut av Zumba.

• MSW

Fossing: Jag vet att han inte är ledsen så himla lång tid efter att jag gått.. Men vi har juh haft jobbiga lämningar mer eller mindre sen han började på dagis (ett år nu då typ...).. SÅ jag hoppas juh att det tar slut snart..  Jag bara väntar på att han inte ska vilja följa med hem ist.. Fast det har inte hänt en gång ännu.. Han blir nästan forcerad när man hämtar för att man inte ska missa att gå hem.. Jaja, är nästan helt säker på att det är allra mest synd om/jobbigt för mig.. Men det hjälper tyvärr inte så mycket...

• MSW

Har testat lite lite zumba hos svägerskan, och stegen kändes lite svåra, men inte oöverkomliga att lära sig..

• Ore

Oupsie: Grattis igen, och skönt att vara hemma, kanske? Jag tyckte det var skönt att komma hem i alla fall, men då var det också litet jobbigt med skrikbebisen som låg i samma rum som oss..

Smint: Spännande att det är på gång!

Hattis: Hoppas att du har fel!

AM: Mohahahaha, bra plan B att göra ett rejält fult badrum åt Blötdjuret! Har sett mycket gräsligt kakel jag kan tipsa om. Men jag hoppas att plan A går vägen!

Sweet: Härligt med lunchsex! Håller med om att man får mer lust om man faktiskt tar sig i kragen och får till det några gånger utan långt mellanrum emellan. Men även hos oss är det inte jätteofta det blir av, mycket jobb och tar det tid att söva lillkillen så blir man lätt för trött. Sedan har jag och maken alltid haft problemet med olika dygnsrytm. Jag har hellre morgonsex och han har hellre kvällssex...

MSW: Jobbigt att A är så ledsen när han lämnas på dagis...

Zumba: Tyckte jag tog ut stegen bra, men fick ändå inte upp flåset något vidare, och hade heller ingen träningsvärk efteråt så det blir nog inte så mycket mer av det... Här kanske bör nämnas, så ni inte tror att min kondition är på elitnivå, att jag inte anser mig ha rätt flås om inte pulsen ligger över 80% av maxpuls...

• fru AM

Ore: det är liksom inte kakel vi tänkte sätta in i det 20 kvm stora badrummet. Tänk tapet/matta och så dårhusbeige.Demon

• Piggelin1

Men vad fasen ÄR zumba??! Sett det nämnas både här & på FB fler ggr senaste tiden. Nya fräcka inneträningssättet? Låter som ngt afrikanskt?
    *hon som har promenader som enda träningssättet*

Heja Smint! Hoppas det går bra!!

Välkommen hem Oupsie!! Vill också höra mer!!

• Piggelin1

...och om Zumba kräver koordinationsförmåga så kan jag definitivt glömma det direkt!Skrattande

• Liten med Mindre

AM - eller som badrummet på ett hotell jag besökte - småblommigt kakel från golv till tak. Hugaligen! Fast det är säkert dyrare än matta förstås. Ni kan säkert hänvisa till någon byggnorm rörande val av matta om det går så långt.

• Lapinette

Piggelin - zumba är ett dansklass med latinamerikanska rytmer. Har själv inte gått då jag hört från andra dansvänner att det inte är så skoj ... om man vill ha lite utmaning i hjärnan (stegmässigt). Fast ska väl hasa mig iväg och prova .. väntar på att köerna ska minska och man kan vara lite spontan och gå när något annat träningspass blir inställt.

Ore - att komma över 80 % i maxpuls på varje träningspass kan ju knappast vara hälsosamt. Hört talas om lågintensiv träning . Jag kommer inte ens över 80 % på spinningklasserna mer än någon enstaka gång men däremot så ligger jag nästan hela tiden över 80 % när jag kör house ... så jäkla jobbigt (tänk dig att stå och hoppa i en timme .. studs, studs, studs).

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!