• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Lapinette

Tur i oturen börjar min japanska i nästa vecka på tisdagar då jag normalt hoppelistudsar som värst (favvoklassen ryker).

• Lapinette

Liten - passa barn är ju ingen vila!  Det blir spinning imorgon för där känner jag faktiskt inte av vaden alls och så pump på måndag, funkar också bra.

• Fossing77

Lappis -  kan du smitta med lite träningsvilja? jag lider brutal brist.... Tungan ute

• Liten med Mindre

Men Lappis - på kvällen sover de gott!

Fast spinning låter ju lockade det med om man kan. Hänger på dig i tanken.

• Lapinette

Fossing - kan absolut smitta av mig lite ... kan vi kanske göra ett byte, lite träningsvilja mot fertilitet?

• Fossing77

Lappis - Oja! Jag verkar ha gott om den varan, du får gärna alltihopa! Glad Kan du fnula ut hur jag ska dela med mig av det rent praktiskt så fixar jag det utan problem. Det är absolut din tur nu!

• FruCicci

åååå HEJA HEJA HEJA Smint!
    Lycka till!

Hej Oupsie, härligt att höra från dig! Hur stor var hon? Vad ska hon heta på riktigt (inboxa?).
    Det låter som allt verkligen funkar, härligt, synd att fogarna inte känns toppen, men tids nog....

Här är det verkligen 50/50, eller ibland 40/60.
    Jag tycker att min man är fantastisk, men det har inte varit så alltid. Men nu är det mycket mycket mycket bättre, som att vända på en hand. Vet inte varför han har skärpt sig faktiskt. Men skönt att han har!
    Vi har ju aldrig haft barn som sover på nätterna, så maken har hela tiden gått upp och tagit Victor och jag har taigt lillan, men nu har han även börjat få till det med den lilla och tar henne och lägger henne etc.
    Vissa tidpunkter är det ju bara mamman som gäller, så då har haninte en chans, men jag tycker han försöker och är verkligen glad för det.
    Det ända som stör mig ibland är att han sover till lunch på helgerna och att han kan gå upp vid 06 när de vaknar, sne när jag kommer upp typ 08-09 så går han och lägger sig igen... störigt (och dessutom med öronproppar).

Sex har vi aldrig. När han vill så orkar inte jag och vise versa Tror alla har det ganska lika faktiskt.

Sweet, det lät apropå ämnet, väldigt trevligt med lunchen ni hade, skeden är nice

Förbaskade Y och blötdjurskräk! Hoppas verkligen inte han lyckas med sin advokat, men det kändes som ni har lite till er fördel iaf.

Mugglan, vecka 24, ohhhhh. När jag gissar att du går fram till vecka 35! Så det så!
    Jag är minsann lite avundsjuk på dig som ska få tvillingar och tänker ofta på att det kunde ju jag med haft (usch). Men samtidgt gläds jag åt att jag känner en som får det och att jag kanske kan få komma ner och gosa med dem

Hattis, jag kände först lite sen ingenting. Först var jag trött i 2 veckor och sen inte alls trött. Kroppen är helkonstig. Jag hoppas verkligen att du har fel i din känsla!
    kramar

Nepp nu måste jag posta.....

• FruCicci

Lappis, hoppas vaden känns bättre snart!
    Du är ju fertil förresten, bara det att det inte vill fästa!

• Lapinette

Cicci ... ok då, en ny livmoder kanske?!

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!