• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • fru AM
    Lapinette skrev 2011-02-03 12:41:32 följande:
    Skål skål mina vänner! Ikväll blir det Ljungrens med singelväninnorna (som precis blivit singlar IGEN ).
    Oj! Jag har nog nästan inga kompisar som håller på och strular på det sättet. De är alla tryggt (?) gifta.
  • muggles
    Tinga skrev 2011-02-03 09:16:53 följande:

Heja Smint! Lycka till! Skönt att du slapp den där extra kontrollen imorgon.

Lappis - även träningsgalningar måste försöka ta det lugnt ibland. Krya på dig!

Muggles - positivt nu är ju att du iallafall är inne i en vecka där det faktiskt går att rädda barn som föds. Och inte bara rädda barn, utan jag menar att det i de allra flesta fall blir friska fina barn som kan leva normala liv. Fast jag hoppas ju förstås att det dröjer minst 10 v till innan de kommer.

Ah tror du? Jag trodde att de åtminstone får försämrad lungfunktion och syrebrist och hjärnskador mm...
    Har tänkt fråga dig en sak ett tag nu: tycker du att vi bör be om att få besöka neo innan? Är det värt det? Vet att min tidigare BM sa det vid inskrivningstillfället att sådant kunde ordnas. El är det waste of time?

Smint: heja heja och stort lycka till!  Hoppas amningen denna gång funkar kanon!

Lappis: aj då, det blev nog lite mkt där ja din träningstok...

EA: skit med journalisten - drabbar det dig?
  • snaily

Grattis AM!

Skål Lappis! Är det fredag idag? Nej, attans, bara torsdag!

Kanske tur i oturen för jag har inte börjat packa än och imorgon kväll hinns det inte med - då ska vi gå på finrestaurang med Yngla, woaaaaaaaa, hur ska det gå?! Bokade bord i ett stort anfall av hybris... Men det är en extremt försenad födelsedagspresent till svågern - blir jag, maken, syrran och svågern som ska dit, och Yngla dårå, antagligen en dålig idé. Tänkt att jag får beställa det billigaste på menyn och mest gå runt och bära henne... (eller, såklart turas jag och maken om att bära henne )

• muggles

Hattis: håller tummarna stenhårt att det bara är nojor och inte en reell känsla!

• fru AM

Snaily: ursäkta om jag frågar om något som du kanske redan skrivit men bär ni yngla något i sjal/bärsele? JAg minns många middagar då jag hade en unge hängande på magen medan jag lätt hoppande upp och ner satt och åt ... både på fest och på restaurang Om någon annan i sällskapet kan hålla henne så ska du se att den lilla illbattingen sover som en stock

• Lapinette

snaily - inser att jag måste inboxa dig men först prata med min bror. Jag återkommer i nästa vecka .. för du är ju ändå ute och reser.

AM - jag har haft tre singelväninnor som helt plötsligt (för ett år sedan ungefär) hade förhållanden allihop, med karlar som redan har barn. Nu är en av dem gravid (ska vilken dag som helst), den andra skulle ha gift sig i somras men hennes karl verkar från vettet och bröt alltihop så nu sitter hon med ett stort hus och med en karl som inte älskar henne längre och den tredje vars pojken har lite väl mycket i ryggsäcken gjorde precis slut.

• Piggelin1

Lappis,  ett tips ang lasagnen, det skadar inte att göra mer "fyllning", har för mig att det kändes lite snålt i lagren senast jag gjorde den! Vag gott med lamm, har du inte gillat det innan? På nyår åt vi hjortfilé, yummie!
    AM, messmör i såsen vet jag att mannen använt några ggr. Jag gillar inte messmör, men så i en sås funkar det!

Just det, Hattis, HOPPAS så att din känsla är fel!

• Lapinette

Hattis skrev bara att hon skulle på VUL på eftermiddagen. Eftermiddagen känns helt plötsligt oooääändligt låååååång.

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!