• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • passionsblomman
    BrudSommar2006 skrev 2011-02-03 14:19:49 följande:
    Motionera som vanligt folk - typ springa en mil - oooooohhhhhhh, aaaaahhhh ae. Hrm.

*Oooohar med BS*
    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • nennesjuttioåtta

Smint – OOOHHH!!! Lycka till!

• passionsblomman
    BrudSommar2006 skrev 2011-02-03 14:21:35 följande:
    Har lagt upp bantningen i delmål nu, första delmål blir att väga som jag gjorde innan jag blev gravid med Astrid, andra delmål att väga som innan Iris. Tredje blir att väga som när vi gifte oss och fjärde som när vi träffades men så långt vågar jag inte ens tänka just nu. Håhåjaja.
    Som jag! Fast "före ivf:erna och hormonerna "före arbetslösheten" "före mammaledigheten" "före graviditeten" "före nattarbetet" Och usch jag-det är långt! Det är därför man bara ska tänka på det första först! Hejja BS! Hejja mig själv jag säger jag! ( helt i min sons anda "djattis mej fejv jag säja")
  • Lapinette

Gällande motion så ska man ju göra det man tycker är skoj. Jag tror det finns något för alla.

Här var jag i söndags
    ">

Ett lyckorus som går genom kroppen bara av att se alla svettiga, glada människor.

• Piggelin1
    BrudSommar2006 skrev 2011-02-03 14:19:49 följande:
    Motionera som vanligt folk - typ springa en mil - oooooohhhhhhh, aaaaahhhh ae. Hrm.

Nu måste Astrid vakna snart för annars hinner vi inte till Iris gympa, nu har hon dessutom sovit både före och efter lunch, vilken jäkla tröttmössa.

Tack för äpplen!
    BS, du är underbar, som vanligt

AM - skön förkortning för din diet

Mugglan, fina tapeter! Den från Engelska Tapetmagasinet har våra kompisar spom bor här nedanför backen (också i grått) - den är fin på väggen kan jag iintyga!

Aha, så det var din kollegas kompisar, Mugglan. Jag nämnde det för henne för ett par veckor sen, men mindes inte namnet på din kollega, & hon var lite tveksam, så jag tänkte att det nog var ett annat hus på gatan.
  • Piggelin1
    Lapinette skrev 2011-02-03 14:40:02 följande:
    mugglan - ja både Telis och en annan kompis hamnade hos "min" gynekolog när de var i IVF-svängen. Fast på tal om att världen är liten så tycker jag att sammanträffandet med att Piggelins ex är min fd jobbarkompis verkligen är heeeeelt ooootroligt!!
    Ja, det är verkligen heeeelt otrooooligt att du jobbat med mitt ex!!
    Skulle svarat på ditt senaste mess på FB om det, har bara inte kommit till skott
  • passionsblomman

Men GUD, hur kan jag missa att säga:

HEJJA SMINT!!!!
    Det går geschwint! (eh, det finns ett sådant ord va? fast kanske med andra bokstäver?)

Låt det gå med lagom fart
    Liten bebbe kommer snart

finast klart av alla små
    som ni nånsin kunnat få

Tjusig rock och schyssta trosor
    och på kinden röda rosor

Skrika högt i lustgasmasken
    hjälp att stappla ut på dass sen

Fy så jobbigt detta är!
    men ett solklart värt besvär

annars får man inte träffa
    gullebarn med fjunig hjässa

Hejja Smint, snart är det gjort
    Måtte allting gå som smort!

HEJJA HEJJA HEJJA!

• Lapinette

Piggelin - när du frågade mig tänkte jag .. joooo men sure, det är samma kille .. MEN DET VAR DET!

• passionsblomman

Och i nästa andetag:

Hattis? Hur går det? Jag blir jätteorolig!
    Hoppas så in i vassen att du har helt fel om din hemska känsla!!!

• Piggelin1
    Lapinette skrev 2011-02-03 15:30:54 följande:
    Gällande motion så ska man ju göra det man tycker är skoj. Jag tror det finns något för alla.

Här var jag i söndags
    ">

" target="_blank">

Ett lyckorus som går genom kroppen bara av att se alla svettiga, glada människor.
    Lappis - en kollega var där i helgen med - hon var helt lyrisk såg jag på FB
Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!