• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Piggelin1

Haha, Lappis, jag fick tvärtom en känsla av att det KUNDE vara det, dels för att jag visste att du jobbat i den branschen med, dels att hans namn är rätt ovanligt (iaf på folk i vår ålder) plus att jag tycker att det där med "liten värld" är ngt som jag råkar ut för ständigt & jämnt

• Lapinette

pb - hurrra för rimsa !!!

Piggelin - det som ett sektmöte för träningsidioter! Och jag hade inte ens anmält mig i år utan slank in söndag efter 12.00 pga att hon som arrangerar det hela sat till oss som var på hennes pass att skriva upp oss (vi som ville gå). Sen hade jag en bunt träningskompisar där som gav mig biljetter både hit och dit så jag kunde gå på förbokade dansklasser .. utan att betala en enda krona.

• sweetstreet

Å har snabbskrollat lite för att leta Hattis men ännu inget?

Såg dock att Smint är på gång!
    HEJA SMINT!!!!!

Mugglan,
    tack vännen vad söt du är!
    Jo vi får se vad som händer. Jag tror dock inte att det faktiskt kommer att ta nu. Varför skulle det göra det liksom? När vi kämpade i typ 2 år förra gången och numera har sex ungefär lika ofta som ja jag vet inte.... det är två onsdagar (!) på en vecka...
    Och då när vi råkar ha det så en enda gång så varför skulle det bli då...?
    Men som sagt vi får se.

Härligt att Ada och Beda mår bra också! Otroligt att du har två små liv där inne som sparkar på!!!

• Lapinette

Piggelin - nu när du ändå är här (fel tråd dock) så tänkte jag höra med dig om den där Alsaceboken. Tror du man kan ha användning för den även om den har några år på nacken?

• sweetstreet

Själv mår jag skit idag!!!
    Min förkylning som legat och liksom lutar i kroppen har verkligen mognat till sig och idag blir det nog en dag is ängen faktiskt....'Har hostan från hell även fast det känns som den knappt börjat...
    Och bihålorna gör ont så hela huvudet känns som om det snart ska spricka..... Däremellan kloggar näsan igen totalt av jägtäckligt snor.

HÄRLIGA detaljer va...?!?!?
    De är ju inte ens positiva någonstans så som Mugglans var om sina sexskavsår....  
    Där kunde man ändå tänka att "hej, hon har ju haft kul iallafall!"  

Nä go vnner jag drar ig tillbaks till sängen nu.
    Men kommer försöka titta in igen senare för att se om Hattis hört av sig.

och så för att se hur det går för Smint.

• passionsblomman

Nu ska jag pallra mig ut och ta min promenad. Efter det ska jag göra övningarna jag fick av sjukgymnasten i förrgår. Ornage pilatesboll är införskaffad och testad. Gummiband fick jag av sjukgymnasten.

"Den enda bra träningen är den som blir av"
    *nickar förnumstigt*

Jag har btw gått ner 6 kg nu. *mallig*

Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • Lapinette

Sweet - krya på dig, låter inte alls skoj!

• Piggelin1

Lappis - jag letade upp boken & slängde ett öga. Den sydafrikanska versionen var snäppet vassare minns jag nu att jag tyckte, men vi hade ändå nytta av den tycker jag.
    Vinmakarna är ju desamma & det är alltid kul att läsa på lite om dem & se vilka som man vill besöka, tycker jag. Fanns även hotelltips i den, förutom restauranter & vingårdar.
    Hade du bott här i krokarna så skulle du fått låna den, när är det ni åker? Har ingen Sthlmstrippp inbokad i brådrasket, men ngngång under våren borde det bli ngn sväng tycker jag!

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!