• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • passionsblomman
    Piggelin1 skrev 2011-02-03 16:09:21 följande:
    Wow, PB - grattis! Gött jobbat!
    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • muggles

PB: otroligt bra jobbat med dina 6kg! Jag tycker det går väldigt snabbt!

Sweet: fast jag fick inte skavsår av sex utan jag får sår av flytningarna, helt utan att ha sex. Men att dessutom ha sex är lite tricky. Det går inte alla dagar Maken säger att jag får vinka med lillfingret när det är läge Ibland frågar han hur det står till där nere så han har lite koll, höhö.

• Lapinette

pb - hurrra för SEX ... kilo !

piggelin - vi stick i sommar typ i slutet av juli skulle jag tro. Sydafrikaboken använde vi massor så jag tror vi ska köpa in den för Alsace också.

• viktualia

Heja PBs bantning och rimmande!!

(det påminner mig om att jag nog får ta mig samman och skriva tal till de två bröllop vi ska på... ehum... )

Nenne - nässprayseffekten satt kvar i 3 timmar. Nu är den på utmarsch... men det står på förpackningen att det ska gå 6 h mellan sprutningarna... *försöker stå ut*

• muggles

Nenne: bra att du har mer normalt arsle nu då men skumt med att det känns trångt långt in (?).

• muggles

Vickan: är du täppt el varför nässpray? Jag körde koksaltlösning (Renässans) varvat med nässpray sist jag var förkyld. Koksalt kan du köra hur mkt som helst, hjälper nästan lika bra.

• viktualia

mugglan - innan Nennes tips hade jag rinnsnuvan from hell.... varianten när en tampong i vardera näsborren känns som en bra idé.....

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!