• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • MSW

Åter från Zumban(jag överlevde), inga nyheter från Hattis alltså?

Oupsie: Fint namn på Daisy!

Nähäpp, dusch dags tittar in senare...

• Fru E

AM-tårtan är självskriven men inte planerad än
    Ca 15-18 st skulle jag gissa

• fru AM

EA: Det är så svårt att ge menytips när man inte vet vad ni gillar att bjuda på osv ... Gillar ni att bjuda på pajer och sallad? (det gör aldrig jag men jag har förstått att det är rätt poppis) Annars: något kött/kyckling med en god krämig potatis/rotsaksgratäng och en stor chunkig innehållsrik sallad med några olika dressingar kanske? Jag har recept på en supergod fläskfilé som man gör i ordning i förväg (steker i ugn och sedan skivar ner i en citronig marinad). Skulle det vara intressant? 
    Kanske någon typ av modern räkcocktail till förrätt (med mango, chili, lime, ingefära ... lite asiatiska smaker?)

• Fru E

AM-vaaaa vet du inte vad vi gillar skämt åsido funderade jag på Piggelins getostlasagne och sedan något marinerat kött till fläskfile/kyckling, och en stor sallad. Paj har vi bjudit på innan och känns lite uttjatat för oss även om det är bekvämt så det går bort

• fru AM

Men nu kan jag inte sitta vid datorn längre ... hoppas ändå Hattis tittar in snart och säger att allt är bra *håller tummarna*

Kram på dig TRÅDEN 

• _koko_

Vet inte hur många gånger jag har smugit in ikväll och letat efter livstecken från hattis. Som tur är har barnen inte protesterat alltför högljutt. Men nu är jag duktigt orolig, var är du? Jag säger det igen, du FÅR inte ha rätt, vi behöver mer rättvisa i tråden!

• Fru E

AM-tack

Mugglan-hurra till att Ada & Beda lever rövare!!!

Snaily-din make låter precis som mig vaknar för ingenting medan min make kan sova genom ALLT tom när hans väckarklocka vrålar för fullt några cm bort trynar han gott.  Lätt irriterande om jag har sovmorgon

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!