• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • passionsblomman
    Hattis skrev 2011-02-03 20:32:19 följande:
    Den lever!!!
    Åh TACK gode Gud!
    Fyy vad jag vankat runt och undrat ifall en till ska behöva bryta ihop och bli helt förkrossad.
    YES Hattis vad gött att höra!

*andas uuuuuuuut*
    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • BrudSommar2006

Snigeln, jag är helt säker på att vi inte kommer att bry oss om ifall du dyker upp i noppig amningströja!

Nu läggdags.

• passionsblomman
    Nalle{#emotions_dlg.flower}JÄTTEGRATTIS familjen Smint!!!{#emotions_dlg.flower}Baby

Jag vill förövrigt hemskt gärna veta vad Unge herr Smint JR har fått för namn, precis som jag är i lika mått nyfiken på vad lilla Miss Oupsie-Daisy har begåvats med för namn.
    Vickan eller någon annan pålitlig befordrare? Pretty pleease!
  • Oupsie

Jag skulle ju skriva lite mer och skicka in bild till galleriet men den här dagen blev inte riktigt som vi hade tänkt oss. Åkte tillbaka till sjukhuset för att ta PKU-blodprovet och när vi väl var där ville sköterskan även ta ett blodprov för att kolla bilirubinvärdet. Åkte hem, åt lite, försökte amma, men Daisy var inte särskilt intresserad utan ville hellre sova. Efter ett tag så ringde telefonen från sjukhuset och de ville att vi skulle komma in med en gång för att Daisy behövde sola. Så nu är vi på sjukhuset och Daisy ligger på en solbädd, skulle man kanske kunna kalla det. Vi ska stanna över natten och imorgon får vi se vad läkarna säger, om vi behöver stanna längre, eller om vi får åka hem igen.

Bröt ihop och kände mig som världens sämsta mamma som hade bett om att få åka hem så snart, för om vi hade stannat så hade de kanske upptäckt det tidigare . Men efter att maken har tröstat ett tag så har jag lugnat ner mig lite.

• snaily

Oupsie
    Åh vad trist att behöva stanna på sjukhuset, men förhoppningsvis blir det kortvarigt i alla fall! Kram till er och puss till Daisy!

BS
    Jo, om hennes hund börjar löpa blir min hanhund galen om vi ska bo ihop en helg, plus att hon inte vill riskera att hennes tik blir med tjusiga blandrasvalpar (Tiken ska antagligen gå i avel framöver men då ska det vara renrasigt.)
    Jag besparar er den noppiga tröjan men visar gärna upp de smutsiga och säckiga jeansen istället (de enda jag kan ha).

Godnatt på er alla! (förhoppningsvis till mig själv också...)

• passionsblomman

BS, där fick du verkligen en hel massa derssingar! Men jag skulle ändå vilja flagga lite för att komplettera med en enkel vinagrettedressing också. Det är ju bara olja, vinäger av valfri sort (jag gillar hallonbalsamico tex) och vad man vill ha för kryddor. Salt, peppar, lite honung är gott och kanske en vitlöksklyfta och/eller en klick senap och någon bladkrydda (eller många). Som basilika exempelvis. Jag brukar taga lite vad huset hava så att säga.

-Har du sett de små tuberna med hackade kryddor som är så att säga färdigmojsade? Alldeles ypperligt latmansenkelt att bara klutta i vad man nu grejar ihop, så slipper man hacka själv. Finns även vitlök och chili på samma sorts tuber.  

• start september

Telis,

det du sade om illamående v7-9 tröstade mig. Jag har de sista dagarna mått markant mycket bättre och hoppas att det kan få vara så utan att det hemska tankarna kommer. Håller dem ifrån mig till två veckor till till nästa VUl tänkte jag.

• Fossing77

Härligt Hattis!!

Grattis smint med familj!! :)

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!