• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • passionsblomman

Ooooo nu vet jag vad bebbarna heter!
    Min son har en kusin som heter som Smint JR och en av våra vänners lillkille heter så också.

Daisys namn känner jag nog faktiskt ingen som heter vad jag kan komma på.

Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • smint

Pb: sonen heter Hugo tack för ramsan, helt säker på att den hjälpte mig på traven de sista 10 min. Hattis:: uppfattade att det gått bra ida, härligt för er vi mår bra, skall sova nu när Hugo sover, allt gick bra men f.n så ont det gjorde. Återkommer när vi ärhemma igen.

• Oupsie

September, ja jag tror att det är ganska vanligt. Och de upptäckte ju det tidigt ändå, men det blev lite chockartat när de vill att man ska komma in med en gång. Det var maken som svarade i telefonen, och först förstod jag inte att de ville ha oss kvar över natten, utan trodde att vi bara skulle åka in för att sola henne en stund. Tur att vi inte hade packat upp allt från när vi var på familje-BB, så det gick ganska snabbt att få ihop grejerna. Ibland lönar det sig att vara lite lat... .

• Oupsie

Hej Smint, stort grattis än en gång! Skönt att höra att allt gick bra .

• passionsblomman
    smint skrev 2011-02-03 22:25:24 följande:
    Pb: sonen heter Hugo tack för ramsan, helt säker på att den hjälpte mig på traven de sista 10 min. Hattis:: uppfattade att det gått bra ida, härligt för er vi mår bra, skall sova nu när Hugo sover, allt gick bra men f.n så ont det gjorde. Återkommer när vi ärhemma igen.
    Glad
    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • Oupsie

Kul att ni gillar Daisys namn, det har inte varit helt lätt att komma på (överrens ) om vad hon ska heta. Men jag tycker att det här namnet känns bra, även om jag och maken kommer på oss själva med att kalla henne för Daisy då och då också .

Nu ska jag ta och logga ut härifrån, internet fungerar inte särskilt bra så jag får läsa ikapp vid ett senare tillfälle. God natt! 

• sweetstreet

Åååå HATTIS!!!
    jag fick glädjetårar i ögonen!!!

• sweetstreet

grattis till Smintfamiljen också!!!!!!!!

Härligt att det gick så bra!

Fast nu är jag så nyfiekn över vad Unge Herr Smint heter...  

• sweetstreet

Oupsie,
    haha jag tror det är dina hormoner som spökar...
    Inte ska du känna dig bli sååå förtvivlad över att ni åkte hem med Daisy.
    Nu får hon sola och det kommer bli bra. Vår lilla tjej solade jädrar anåda massor när hoon var på neo Fram tills de börjar bajsa har jag hört att just bilirubinvärdet kan vara högt. För kroppen gör sig av med det via bajset så när detta väl kommer igång brukar det sjunka snabbt. 

Är även sjukt nyfiken på Daisys namn!!!!! 
    Hoppas få se både det och Unge herr Smint i trådgalleriet framöver.

Eller om ngn vill inboxa det så vore jag glad såklart...  

• sweetstreet

Själv ser jag iten fram emot kvällen.
    Mår fortfarande skiiit.
    Har sovit i stort sett hela dagen. Helt klubbad!!!
    Nu har jag huvudvärken from hell och hostar jädrigt äckliga saker. Huvudvärken är helt klart bihålorna som spökar. Är nästan döv p g a att öronen drabbats av bihålornas hååligång. och så ska jag hämta lilltjejen nu från dagis och ha henne själv ikväll för maken ska ut med jobbet.
    Han sa att jag sjävklart skulle ringa om det blev kris, men de ska fira av en av hans allra bästa jobbarkompisar som ska flytta tillbaks till italien nu om några dagar, så jag vill verkligen att maken ska få vara med och fira av sin kompis.

Men det lär bli enkel pastamiddag här ivkäll. OCH så lär lilla tjejen bli helt överlycklig över attt hon kommer få en TV eller iPadkväll. För jag har noll ork till lek eller annat....  

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!