• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Fossing77

Titta nu har ni vaknat! Flört

Lappis - Sällskap är grejen! GladHär händer väl det väl inte så mycket skulle jag tro. Sambon jobbar halvdag som vanligt, Elliot är på skolan och åker bussen till stan för att dejta vår kompis Lisa och kolla Trassel 3D på bio, Tristan äter skinkostmacka med hela kroppen och Mira-mojset sover länge som vanligt. Glad Kvällen avnjuts med största sannolikhet i en hög i soffan med Let's dance eller annat svensson-aktigt fredagsmys. Vårt nya "nyttiga" liv gör att jag får äta morötter istället för chips, men får jag fetaostguck till så överlever jag det med.

Vi har fått 5 cm snö i natt och den är så blöt och äcklig att katten inte vill gå ut. Hon petar ut tassen utanför dörren, sen går hon och lägger sig på mattan igen och ser förolämpad ut. Glad

• Liten med Mindre

Grattis Smint-familjen!

Grattis Hattis! Det var skönt att få andas ut i går kväll!

lappis - vad har du hittat för formar? Jag såg ett par från Granit, men får gärna tips om andra.

Idag är lilleman med ny barnvakt, och jag försöker jobba kort dag. Skönt med hjälpsamma vänner. Hoppas det går bra!

• FruCicci

Stort grattis till SMINT

ÅÅÅ vad skönt att den lever den lille krabaten Hattis Heja heja heja

• Lapinette

Liten - Granit, där har jag inte varit och tittat. De enda jag hittade var Pillivuyt och det fanns tre stycken kvar på Åhléns och en på Cervera på Hötorget. Funderar annars på att köpa små pajformar istället så man kan använda dem både för små portionspajer och creme brûlée. Är sugen på att prova på en päronpajsrecept till helgen men att göra en stor för två personer känns jäkligt onödigt men två mindre i portionsform vore trevligt.

• Fossing77

Lappis - du låter som en hejjare på sötsaker Glad

• muggles
    Hattis skrev 2011-02-03 20:32:19 följande:
    Den lever!!!
    KNULLTRUMPETER!!! Det trodde jag faktiskt ändå... även om du skrämde oss lite.
    viktualia skrev 2011-02-03 20:32:25 följande:
    Och Smints son fick också ett fint namn!
    Du gillar verkligen att göra folk nyfikna Vickan! (Tänker på dem här som inte har BT...)
  • FruCicci

Å nu har jag noterat namnet jag med, helt underbart! Jag gillar verkligen det namnet och det har varit på min 5 i topp lista.
    Jag har bara killnamn på min lista, så om jag får min efterlängtade 3a och det blir en tjej, here we go again liksom, har inte ett ända flicknamn.e
     Skulle vara Oupsies namn då, men det blev lite infekterat när jag inte kunde välja sist.....
    Ja ja, nu har jag inte de bekymret än...

Skickar med en kram till Frullis här!!
    Det behöver du verkligen hjärtat!
    Och snokis, massa kramar till dig vännen!

herregud, nu SNÖAR det som attan utanför kontorsfönstret, jag blir depp

Men men det livar vi upp med en fredags skål!

• FruCicci

Fråga som passar bäst i reståden, men va fasen jag slänger ut den här...
    Vi ska till aten över en långhelg i juli och nu hittar jag bara massa dyra biljetter. Någon som har tips på något bolag?
    Norweigian var inte alls billigt, nästan bland de dyraste....
    Fin fint hotell har vi fått redan, så det är just resan. Känner att det lär bli en ganska dyr weekend, därav ville jag komma ner i pris på biljetterna.
    Är det bäst att söka på doodle och de där siterna?

• fru AM

Lappis/Liten: vi har lite olika fabrikat på våra bruléeformar men de bästa (tjockaste och tåligaste) kommer från Cordon_bleu. De fanns ju tills alldeles nyligen i Sturegallerian men den butiken stängde och man hänvisas till den stora butiken på Vasagatan: http://cordon-bleu.se/

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!