• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • _koko_

Aaaah, hattis, äntligen, vilka underbara nyheter!!! Då kan jag nog sova inatt.

Stort grattis till sonen Smint!!

Vet ni nåt konstigt, mitt ben har fortfarande domnat skinn mellan knät och foten! Jag Googlade lite och kom fram till att jag har MS, då slutade jag googla. Antagligen och förhoppningsvis är det bara nån nerv i kläm, men jag undrar hur länge det tänker sitta i?

Nu ska JAG försöka somna trots konserten i källaren. Kan barnen ska väl jag kunna.

• _koko_

Fattar inte varför jag alltid blir versaler på min telefon... Är jag så ego?

• Telis

Hinner inte skriva så utförligt, måste gå och sova snart men:

Vad härligt att ni redan är hemma, Oupsie! Håller alla tummar för att foglossningen ska gå över PRONTO!

Grattis här också, smint! Ser fram emot en utförlig berättelse.

Hattis, det visste jag väl. Jag mådde själv bara dåligt mellan vecka 7 och 9 så jag tycker att det låter som om du har en högst normal graviditet.

BS, enkelt och supergott är att blanda turkisk yoghurt med crema di balsamico och salt och peppar.

BS och snaily, räkna med en lättlunch på söndag vid 13.30.

muggles, sköööönt att allt ser bra ut, nu ska ni nog klara ett par månader till så kan Ada och Beda komma lagom till våren.

Sweet, vad roligt att du börjat fundera på ett syskon! En liten tumme kan man väl få hålla även om det skulle vara taskig tajming?

AM, åh, jag älskar allt med citron i! Vad serverar du till den där fläskfilen?

Lappis, vad gullig din man är! Och vad snäll du är som låter mig chatta med honom.

Stooooor kram till Parnassia!!

• Hattis

Inte läst ikapp men jag har förstått att det är dags att säga GRATTIS Smint!!!

Koko, du verkar iaf ha en MYCKET bättre telefon än vad jag har!!! Gissa om jag har försökt logga in de senaste timmarna och berätta! Nu är jag hemma iaf! Jag glad och lättad och det känns bra och jag tänker försöka njuta av det här till kubb/nupp. Vi fick tre bilder och där ser det ju inte ut som något som någonsin kommer att bli en frisk tänkande människa, men det är förstås så det ser ut Jag är i vecka 7+ ca1, prel. BF 20/9, ungefär vad jag själv trodde. Ska bara fortsätta med trombyl så fortsätter detta att funka så blir det en pravidel+trombylbebis.

• Oupsie

Vilken dag .

En trådbebis, stort GRATTIS Smintfamiljen!{#emotions_dlg.flower}

Och goda nyheter från Hattis. Gud vad skönt!

• snaily

Hattis
    Hurra! Och grattis! Jag tycker bebben kan komma 19/9, ett utmärkt datum.
    Våra bilder från v 7+0 sitter fortfarande på kylskåpet - det ser ut som en liten klump bara, men det blev en riktig liten människa till slut som just nu är på väg till skötbordet med sin pappa. Helt ofattbart egentligen.

Oupsie
    Hur mår ni? Fint namn på henne tycker jag också! Hur var det med vikt och längd, har du redan berättat det kanske?

• snaily

Telis
    Åh vad trevligt det ska bli! Funderar på vad jag och Yngla ska ha på oss. Ovant att ha något annat än den sunkiga noppiga stickade amningströjan jag bor i här hemma. Jag har nyss inventerat amningsvänliga kläder och lagt fram en hög att packa ner inför vår "semestervecka". Sorgligt dock att jag bara har ett par byxor som jag kommer i (som inte är gravidbyxor)...

Imorgon är det fredag, tjoho! Bara en dag kvar ensam hemma med Yngla, sen drygt en vecka med dygnet-runt-närvarande make, plus flera dagar med mina föräldrar som extrahjälp, halleluja!! Och nästa helg ska vi förhoppningsvis hälsa på en kompis i Dalarna och bara mysa framför brasan med ett glas vin - om inte de planerna skiter sig på grund av att hennes hund börjar löpa.

• BrudSommar2006

Telis, jäklar vad jag börjar hamna i lunch-skuld!!!

• BrudSommar2006

Snigeln, varför skulle planerna ändras om hunden börjar löpa??

Tack för alla sås-recept, jag har sparat dem i ett dokument jag just skrivit ut. Ska handla imorgon.

Hattis, där var du, jag undrade just vart du tog vägen efter första korta rapporteringen!

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!