• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • nennesjuttioåtta

oj, om vi inte går och lägger oss snart blir det onsdag i soffan! Woaah!

häjrå! 

• nennesjuttioåtta

*nenne has left the building*

• Hattis

Vink vink Sweetan! Hoppas att du kryar på dig!!! Och Vickan också!

Maken tog just en runda vid datorn och fastnade direkt för "Kepsen" som trådbebisnamn. Så klart att en Hattis har en Keps i magen JAG tror dessutom att det är en kille! (vet att det är helt ologiskt. De eventuella cravings jag har haft har varit tranbärsjuice, citron och grapefrukt btw.)

• Hattis

Nu skaaa jag gå och lägga mig bredvid min underbare make som hade semlor och rosor som väntade på mig när jag kom hem

Natti och kram alla!

• Mopedvin

Å Hattis vad glad jag blir! Hade häclen full igår hela em på jobbet och hann inte titta in!

Nenne

• Fossing77

Vad härligt Hattis! Kepsen är ju ett fantastiskt namn, själv gick jag under arbetsnamnet Pälsen när jag låg i magen. Fråga inte hur dom kom på det fyndiga namnet.... Skrattande

• Fru E

Hattis-jag tycker Nennes förslag med Fnattis var bra men kepsen ska nog gå det med

Maken föreslog the silver surfer för vår nästa eftersom den figuren tydligen surfade på isvågor eller hur det var *kliar mig i huvudet* förstod inte logiken helt och la in ett halvt veto

Sweetan-krya på dig!!!

• Lapinette

Smint - grattis till sonen!

Hattis .... drar en lättnadens suck.

Annars har jag inte orkat läsa ikapp allt ni skrev igår kväll men förstår att jag har missat några nya namn här på tråden (barnens namn menar jag).

• Fossing77

Lappis - namnen är nog inboxade tror jag, har inte sett några här Glad

God morgon förresten Glad

• Lapinette

Fossing - ok, inser att jag lever i ovisshet men det är helt ok .

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!