• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • muggles
    BrudSommar2006 skrev 2011-02-03 20:37:43 följande:
    Zumba verkar vara något för mig men när ska det bli av, inte ens om jag skaffar hem en dvd tror jag det kommer bli av, inte just nu i alla fall.
    Om man är motiverad så hittar man en tid Såg på "mina" sexlingar igår (www.tv4.se/1.1349416/sexlingar_i_familjen) och mamman tränar inför maraton - det du!

Tinga: ja jag är inne på att göra studiebesök på neo, ska prata med min BM nästa fredag om det. Jag tror det är bra att vara lite förberedd. Det känns skönt att höra att jag kanske har lite för negativ syn på det hela, har blivit så itutad med alla risker...

Men hey, idag är jag i v24!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • fru AM

Cicci - förresten: vilket datum åker ni till Aten? Storsonen är bjuden till sin kompis sommarställe där och jag kom plötsligt på att det vore himla fiffigt om han i alla fall kunde åka samma flight som er ner ... Inte för att han behöver daddas med utan bara för säkerhets skull? Om det är ok?  Du kan väl maila mig när ni bokat er resa så ska jag se om jag kan hitta en plats åt honom också Om nu datumen ens överensstämmer?

• muggles
    _koko_ skrev 2011-02-03 21:06:30 följande:
    Vet ni nåt konstigt, mitt ben har fortfarande domnat skinn mellan knät och foten! Jag Googlade lite och kom fram till att jag har MS, då slutade jag googla. Antagligen och förhoppningsvis är det bara nån nerv i kläm, men jag undrar hur länge det tänker sitta i?
    Det är ingen liten minipropp? Du ska inte ringa sjukv.upplysningen?

Ang såser så funkar nästan allt med turkisk youghurt så det har vi alltid en burk stående i kylskåpet. Tex turkisk youghurt + sweet chili - jättegott till lax!
  • Fossing77

Muggles - härligt!!

Nyfiken blir man ju på namnen, men smint har visst berättat såg jag när jag läste bakåt... Flört

• Lapinette

mugglan - jag har fb men troligen inte smint för jag vet fortfarande inte namnet.

Vasagatan .. maken jobbar ju där i närheten.

• fru AM
    muggles skrev 2011-02-04 09:46:39 följande:
    Ang såser så funkar nästan allt med turkisk youghurt så det har vi alltid en burk stående i kylskåpet. Tex turkisk youghurt + sweet chili - jättegott till lax!
    Word!
    Man kan också tina lite mangotärningar och mixa med lite lime och honung + salt och blanda i yoghurten.

• muggles
    start september skrev 2011-02-03 22:16:21 följande:
    Telis,

det du sade om illamående v7-9 tröstade mig. Jag har de sista dagarna mått markant mycket bättre och hoppas att det kan få vara så utan att det hemska tankarna kommer. Håller dem ifrån mig till två veckor till till nästa VUl tänkte jag.
    Med Moa mådde jag bara illa v7 och nu med tvillingarna v7-11 ung (vanligt att illamående är betydligt värre med tvillingar tydligen).

Oupsie: oj börjar det dåliga mammasamvetet redan?! Moa behövde sola de första dagarna, det är jättevanligt!

Grattis till Smint också!
  • fru AM

Lappis: skicka maken till Cordon-Bleu - de har ett fantastiskt sortiment!

• Fossing77
    Lapinette skrev 2011-02-04 09:48:40 följande:
    mugglan - jag har fb men troligen inte smint för jag vet fortfarande inte namnet.

Vasagatan .. maken jobbar ju där i närheten.
    ta visa endast på smint så ser du namnet i hennes senaste inlägg Glad
Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!