• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Lapinette

Jag ska nog också ta mig en titt på Lagamati (Odengatan). Glömmer hela tiden bort att den affären finns och klagara på att vi inte har någon husgerådsaffär i Vasastan/Kungsholmen.

• muggles
    Hattis skrev 2011-02-03 23:48:49 följande:
    Nu skaaa jag gå och lägga mig bredvid min underbare make som hade semlor och rosor som väntade på mig när jag kom hem

Natti och kram alla!
    Ååååhhh, underbart! Så väl unt!
  • Fossing77

Förresten! Är det någon som har koll på LCHF? Har kompisar som kommer på middag imorgon och de är duktiga LCHF:are. Känns ju dumt att typ ge dem potatis eller nåt då... Recepttips mottagest tacksamt Glad

• fru AM

Oupsie: Livia och Hektor låg hela tiden på gränsen med sina värden för att behöva sola. Men de slapp. Med Livia fastnade vi ju i 6 dagar på BB (pga hjärtat) och när de dessutom "hotade" med solningsdagar utöver det höll jag på att bryta ihop. Tidsperspektivet kanske inte var det mest påkopplade då ...

Förresten: jag tänkte på det här med snabba uppdateringar efter UL och förlossningar osv. När Livia föddes (i tråden barndom) så var det absolut inget konstigt med att jag bara försvann - jag hade inte en tanke på att ta mig till en dator för att uppdatera, och vi kände ju inte varann så ingående då heller. Jag tror jag dök in efter en vecka och berättade vad som hänt. Å andra sidan var vi unga och naiva då och inga större katastrofer hade inträffat så man hade ju inte några egentliga farhågor ... En liten reflektion bara.

• fru AM

Fossing: Muggles har nog bäst koll på LCHF men jag har också lite koll ... Vad hade du tänkt bjuda på?

• muggles
    fru AM skrev 2011-02-04 09:20:31 följande:
    Här var fläskfilélänken.

Har du recept på körsbärsbruléen? I LOVE körsbär - och brulée ...

Dito!!!!
  • fru AM

Fossing: efterrätt kan ju vara en svår sektor när man har med LCHF:are att göra. Jag är dock så väluppfostrad (karaktärslös?) att jag äter det jag blir serverad när jag är bortbjuden ... Om du vill gå dina vänner till mötes i deras diet så kanske denna efterrätt:
    http://www.lchfrecept.com/ShowRecepy.aspx?ID=192 

• muggles

Lappis: Clas Ohlsson (!) av alla ställen har sånt som bryleformar också och inte alls dyra. Skulle tippa på att Ikea även har...

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!