• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Fossing77

Muggles - Vart handlade du? babyjungle? Det är kanon att handla utomlands när det gäller vagnar, sjukt dyrt i sverige. Glad

Vickan - Quinoa är noterat! Glad

• muggles

Men hallå eller?!

Det är ju....

FREEEEEEDAAAAAAAAAAAG!

hörde jag skål förut Cicci?!

Jag skålar i Billabong och GT (=Grape Tonic - min enda craving) sålänge! Dessa twins kommer att gilla GT kan jag säga

• muggles

Fossing: japp det blev Babyjungle. Surfade runt för att hitta ngt negativt (ngn som blivit missnöjd) men kunde inte hitta det ,så... Är ju lite nojig över att beställa så dyra saker på nätet.

Usch quinoa, bulgur, couscous - inte mina favvisar...

• FruCicci

Ja du hörde skål mugglan!!!!!!!!!!!!!
    SKÅL!
    Jag tar 2 alvedon och piggnar till i samma klunk
    Och ag maken Mugglan, så har det faktiskt varit riktigt bra sedan i höstas. Alla hamnar i svackor ibland och jag är väldigt olik min man i sinnet, så vi upplever saker olika = problem... men men nu är det faktiskt harmoniskt. Men jag är inte så där suuuper kär och ligger och gullar i soffan och så där, utan det jag menar är att vardagen funkar och nätterna
    Kommer gärna ner och gosar med twinsen Å som jag längtar efter det!
    Och ag 3an så får vi se....ibland känner till och med jag att det kanske ska vara vi 4 bara.... men men samtidigt älskar jag att vara gravid och föda barn och gosa med små bebisar och ha en stor familj...

Vickan! VA? Glamour? Det vet jag inte...
    Men kan nog hålla med om att våra branscher erbjuder olika upplägg...

• viktualia

Dagens undran förresten: Hur har ni inrett era 1 åringars rum?

Trollet ska så småningom få eget rum. Förutsättningen är att inga förvaringsmöbler behövs, eftersom rummet har 4 garderober modell stora. Vilka möbler har valt?

Jag är lite inne på ett barnbord med stolar, en 90 säng med skyddsbräda, en tvåsitssoffa för sagostunder och en cool matta som inspirerar till lek... Hur ser det ut hos era ungar?

• Fossing77

Muggles - Nä de var verkligen super när vi handlade vår P&T därifrån. Glad

Vi åt råris häromdagen och både Elliot och Tristan åt massa ris. "Äntligen smakar riset nåt" var Elliots betyg. Gott ris, sa Tristan. He he...

• viktualia
    FruCicci skrev 2011-02-04 11:25:39 följande:.
    Vickan! VA? Glamour? Det vet jag inte...
    Men kan nog hålla med om att våra branscher erbjuder olika upplägg...
    fniss.... jaaaru... dåligt med glam bland min typ av byråkrater...  ännu mindre glam just nu.. fniss fniss

SKÅÅÅÅL för fredagen!! (jag får väl sno lite whisky och gurgla med...)
  • Fossing77
    viktualia skrev 2011-02-04 11:27:23 följande:
    Dagens undran förresten: Hur har ni inrett era 1 åringars rum?

Trollet ska så småningom få eget rum. Förutsättningen är att inga förvaringsmöbler behövs, eftersom rummet har 4 garderober modell stora. Vilka möbler har valt?

Jag är lite inne på ett barnbord med stolar, en 90 säng med skyddsbräda, en tvåsitssoffa för sagostunder och en cool matta som inspirerar till lek... Hur ser det ut hos era ungar?
    Här har vi växasäng (som han inte använder än) och spjälsängen (som han använder). Skötbordet är kvar det med. I övrigt har han byrå och en bänk med förvaring under. Stor mysig matta att bygga och greja på. Meningen är dock att Mira ska få det rummet och Tristan ska flytta till Elliots nuvarande så klart hans nya rum är klart, så därför flyttar vi inte på skötbord och sånt. Han vill ändå mest leka i vardagsrummet eller i köket där alla andra är. I nya rummet blir det lite mer ordnat med ordentliga hyllor för prylar. :)
  • FruCicci

Vickan, min dotter sover hos oss och Victor sover i matsalen.
    Han har kristallkrona, matsalsbord med 4 stolar och sen en skänk med massa porslin i och några få leksaker och dop presenter.
    Rummet har sedan lite bilar i en stor resväska (modell/stil newport), en dockspis och dockvagnar och bobby cars...

• Fossing77
    FruCicci skrev 2011-02-04 11:33:18 följande:
    Vickan, min dotter sover hos oss och Victor sover i matsalen.
    Han har kristallkrona, matsalsbord med 4 stolar och sen en skänk med massa porslin i och några få leksaker och dop presenter.
    Rummet har sedan lite bilar i en stor resväska (modell/stil newport), en dockspis och dockvagnar och bobby cars...
    Kristallkrona? Fint ska det vara! Tungan ute
Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!