• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Fossing77

AM - den sitter som berget... helt sjukt. sätter det på listan över saker man inte trodde skulle hända Flört väntar lite till tror jag, i värsta fall får calle prova när han kommer hem. alltid bättre att han får ha sönder saker om nåt ska has sönder Flört

• Liten med Mindre

Fossing - låt den kallna och häll försiktigt på vatten sen - så kanske vatten kommer in under kastrullen o får den att släppa? (Antar att det spricker om det är varmt med kallvatten - så vänta länge nog)

Det enda jag kan komma på.

• nennesjuttioåtta

ska samla kraft för att gå ut och hämta posten. Sitter i strumpbyxor eftersom jeansen blev blöta av all snö. Ska jag ta på mig mysbyxorna eller vågar jag mig ut som en ballerina (bara därför kommer jag slå omkull mig för det är ju jävligt halt). Ser redan nu hur jag kommer ligga och fläka med benen som en bambi.

Cicci – Skön fredag! 

Barnrum – Pricken har fått tapeter i sitt, det var väl snällt? Sen ligger det lite leksaker som han ännu inte kan hantera (radiostyrd bil...) och snart kanske det kommer upp en hylla också. Vilket år som helst.

Åh sällar mig till tröttmössornas armé. Den här veckan har han börjat äta varje–varannan timme på natten mot tidigare 3-4:e. Vad snabbt det går utför med humör och ork! Och påsar under ögonen med, tack, tack. Blir han (hemska tanke) inte mätt längre på mig eller säg att det är tänder! I morse sket han så det var svallvågor när jag öppnade blöjan (den infon fick ni gratis). Kanske ska ge honom gröten på kvällen istället för lunch, fast han äter kanppt utan sitter mest och lallar med skeden (fatta vad långt den kan flyga!) och klafsar i tallriken. Tänkte att han skulle tycka det var roligt att äta mat och petar i honom några skedar innan han får gå bananas. Funkar ju sådär. Eller han blir ju skitglad när haklappen åker på men kniper igen den söta munnen och den där gröten sitter ju som tapetklister över hela honom sen.   Igår kokade jag potatis och morötter så idag blir det en test av potatis igen. Kanske är en större hit än den där trök-gröten.

• viktualia

Mugglan - förvaring i vardagsrummet är fixat.. åtminstone delvis. Och i princip håller jag med dig.. Vi har sovrummen på samma plan som kök och vardagsrum. Och som sagt - bara en säng känns ju rätt ynkligt i ett normalt stort sovrum eftersom förvaringen redan är mer än fixad..  Så även om barnbord och stolar och jox inte kommer att bli utslitna i första taget så känns det ju som en rätt liten investering.. och högre trivselfaktor i rummet sen. Spegel - bra idé! Vi har en gammal hallspel som blivit över efter senast flytten!

• nennesjuttioåtta

Fossing – märkligt med kastrullen!  

• Lapinette

AM - det får mig att tänka på Chairteasern som jag gick på i söndags ... där den 2 meter långa amerikanska instruktören sa "lick the chair"   ... jag menar apropå Hektor brukar stå och flörta med sin egen spegelbild i hissen - samt gärna slicka av den ordentligt ...  .

Det där med "tvättlina" med klänypor hade jag och min väninna när vi bodde i Frankrike. Vi bodde ju bara där temporärt i 5 månader så vi kunde inte smälla upp saker på väggarna så vi hängde upp kort vi fick från vänner och familj på en tvättlina. Himla behändigt!

mugglan - är ingen expert och orkar absolut inte läsa tabeller och kalorier. Never done, will never do. Just nu följer jag ingen diet alls men har ändå gått ned i vikt .. sypmatiserar med maken kanske . Visst är det sjukt, har sedan vi gift oss och jag gick upp en ca 2 kg velat bli av med trivselvikten och nu är den puts väck .. och inget har jag gjort åt det .. förutom att vara sjuk i två veckor (i november).

Så vad behöver en 1-åring i sitt rum? Säng, förvaringslådor för leksaker, en byrå med kläder?

• nennesjuttioåtta

å fy fan vad jag är godissugen. 

Nähä, rövskägg – passar det en fredag? Fast idag blir det torsdag, det blir ärtsoppa och pannkaka idag (den hann inte bli klar i tid igår innan blodsockret slog i botten) 

• Lapinette

... ja och en spegel. Vi ska väl så småningom inreda vårt kontor till barnrum ... om vi inte flyttar innan sommaren 2012.

• nennesjuttioåtta

tack vickan

Oupsie – ÅÅÅH det namnet hade jag också som favorit länge! Men det sket sig ju, haha! Underbart! 

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!