• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Lapinette

Åhhh... vad skoj att inreda barnrum. Jag återkommer när det är dags!

• Lapinette

Och idag blev det GI till lunch dvs råris till korvstragnofen från Gooh. Ni är mitt lunchsällskap idag .. normalt sett brukar jag jobba hemifrån och äta på Nark Noi med maken. Mmmm.. kycklingspett och så extra sallad istället för ris.

• Lapinette

AM - låter himla smart det där med olika höjd på bordsbenen.

• Liten med Mindre

Vickan - glömde att när vi får större ska givetvis min gamla lekspis, garage och annat in. Plats för lego är givet.

Spegel från golv o uppåt låter ju som en fin idé. Lilleman älskar spegeldörrarna på mormors garderober.

Saccosäck är skoj att busa i och funkar för bokläsning med.

Sen tänker ju jag investera i gardinskena i taket för hellång mörkläggningsgardin. Fast det kan jag tänka mig i mitt eget rum också när väl det där huset dyker upp.

Hylla för alla fina konstverk från förskolan och eget pyssel.

• fru AM
    Lapinette skrev 2011-02-04 12:23:20 följande:
    AM - låter himla smart det där med olika höjd på bordsbenen.
    Haha - jag kom på det nu! Vi har ett gammalt stort barnbord som jag tror att jag och min bror hade elerl så kommer det från något dagis min mamma jobbat på ... så jag har inte behövt fundera på det tidigare. Jag har bytt vaxduk på det ett antal gånger dock. Himla smidigt!

Liten: smart idé där - man kan ju placera spegeln på garderobsdörren om man har svårt att få plats annars. Barn älskar ju att spegla sig de är så sunt självgoda! Hektor brukar stå och flörta med sin egen spegelbild i hissen - samt gärna slicka av den ordentligt ...  
  • fru AM

Man kan ha en lina uppspänd med små "klädnypor"/pappershållare för att lätt kunna byta ut äldre teckningar mot nyare alster

• fru AM

Ja visst ja - lunch ... JAg är helt uppe i "konstgjorda brasor" och "strykjärn" (två nya uppdrag) - samt i barnrumsinredning. Måste kanske peta i mig något.

• muggles
    viktualia skrev 2011-02-04 11:27:23 följande:
    Dagens undran förresten: Hur har ni inrett era 1 åringars rum?

Trollet ska så småningom få eget rum. Förutsättningen är att inga förvaringsmöbler behövs, eftersom rummet har 4 garderober modell stora. Vilka möbler har valt?

Jag är lite inne på ett barnbord med stolar, en 90 säng med skyddsbräda, en tvåsitssoffa för sagostunder och en cool matta som inspirerar till lek... Hur ser det ut hos era ungar?
    Barnbord i hans rum är helt bortkastat - hur ofta tror du han kommer att sitta där?! Han kommer att vara där ni är, så satsa mer på att förvara leksaker där ni brukar vara (köket/v-rummet ,...). Säng och förvaring för kläder räcker lääääänge. Moa som är 3,5 har vid enstaka tillfällen stängt in sig i sitt rum för att läsa bok i sängen...
  • Ore

Skrev ett inlägg tidigare so försvann...

GRATTIS till Smint med familj! Fint namn (Vet också ett barn som heter så)

Hattis: Puuuh, vad skönt att allt var väl med lillkepsen!

Såstips: Som mugglan var inne på, litet Sweet Chili-sås i någon form av turkisk youghurt, gräddfil eller creme fraiche blir jättebra! Använder jag ofta som dressing till sallader.

BS, tycker nog att din man är fel ute som dissar Mexico totalt. Det har inte varit något krångel (mer än orkaner) i den delen av Mexico. Och Cancun, där länken hade hotellförslag, är säkert indelad i att själva staden där Mexicanarna bor ligger på ett ställe, och alla hotell ligger längs med stranden vid sidan av Så det lär inte vara några som helst problem, och inte mer osäkert än att åka till Mallorca, typ...

Vickan: Vår plan för lillkillens rum är nog att ha en säng, bilmatta, samt ett bord med några stolar (han fick i doppresent, men jag kanske får komplettera med fler stolar). Tror vi struntar i soffa, och har någon form av stor sittkudde istället (typ fatboy). Men det räcker nog med det. Kanske att vi vill ha någon bokhylla också... Annars är det väl lekyta som behövs...?

Fast jag har ju också insett att jag ska ha någon typ av backar för leksaker, så att det förvaringssystemet vi har idag för leksakerna kan stå någonstans vid köket. För det lär ju dröja ett bra tag innan han vill leka någon annanstans än där vi är..?

• Fossing77

Tristan sitter på sitt rum och bygger lego om han är 1. sur eller 2. elliot gör honom sällskap ;)

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!