• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • nennesjuttioåtta

AM – ska testa med fruktpuré! Tycker det har vänt så snabbt, förra veckan var han itne alls så här. Men å andra sidan hade han knappt växt något när vi var till bvc sist, 1 cm och 55 g bara. Så han kanske tar igen lite nu?

• snaily
    nennesjuttioåtta skrev 2011-02-04 13:33:01 följande:
    Men han har alltid varit en snabbätare: SCHHHHHLUUUURRRR SCHLUUUUR *hämta andan* SCHLUUUUURRPP *färdig* 4-5 minuter, max. Om han var hungrig borde han väl äta så länge han kunde?
    Sådär gör Yngla också fast hon är så liten - man hör om folk som ammar en halvtimme eller mer, vi fattar ingenting? Hon slutar oftast efter några minuter, max 10, men verkar ju mätt för vill inte ha om man erbjuder mer. Fast å andra sidan äter hon ju jätteofta också, hon gillar väl att småäta helt enkelt, precis som mor sin.

Nu har jag tvingat henne sova i selen jättelänge och jag har fått en massa packning avklarad, tjohoo!
  • nennesjuttioåtta

Snaily – naturligtvis var det er jag menade , fast jag kanske inte tänkte på dammsugning utan på att det ligger kläder överallt som om någon gått upp i rök, leksaker, sladdar till kameror, datorer, telefoner, post till förbannelse och just nu är vardagsrumsbordet belamrat med förstoringar som ska upp på väggarna i källaren men som ingen orkar ta tag i. Och dessa nappar som nancy hittar överallt och biter av gummitutan på, finprecision på hög nivå; ser nästan ut att använda kniv.

• snaily
    nennesjuttioåtta skrev 2011-02-04 13:37:52 följande:
    Snaily – naturligtvis var det er jag menade , fast jag kanske inte tänkte på dammsugning utan på att det ligger kläder överallt som om någon gått upp i rök, leksaker, sladdar till kameror, datorer, telefoner, post till förbannelse och just nu är vardagsrumsbordet belamrat med förstoringar som ska upp på väggarna i källaren men som ingen orkar ta tag i. Och dessa nappar som nancy hittar överallt och biter av gummitutan på, finprecision på hög nivå; ser nästan ut att använda kniv.
    Äsch då - då ser det ju bara hemtrevligt ut! Vi kommer ha fullt upp med att försöka hålla Yngla tyst så vi kommer inte ha tid att se oss omkring. Ska vi ta med öronproppar åt er? Och Nancy?
  • snaily

Spännande i slalomen! (Bara jag som kollar?)

• nennesjuttioåtta

Snaily – Eller hur! Han har ju altid bara ätit från det ena också, men ofta stått sig i 3-4 timmar. Fast ibland ätit igen efter en timme kanske (och vi fattar inte vad han vill...), för ibland slutar han för att det händer en massa annat runtikring och då tappar han intresset. Fattar inte hur han har kunnat öka så i vikt så som han håller på. 
    Vad skönt att hon sover i selen (fast inte för din rygg kanske) !!

• Fossing77

Nenne - O härliga tillväxtperiod. :) Det där kommer och går, exakt så där var det med Mira alldeles nyss (hon är ju nästan lika gammal som Pricken gissar jag då). Jag räckte helt enkelt inte till och ersättning i all ära, men man kan köra på med välling. Tar du majsvälling så är den snällare mot magen, men kan göra honom hård. Det kan man bota med katrinplommon till barnens förtjusning, sött och gott. :) Välling kan bli din frälsare om du har tur. Mira var hopplös nyligen och hoppade några steg i utvecklingen och nu äter hon gladeligen det mesta och sover gott på nätterna med. Testa kan man alltid. :)

• nennesjuttioåtta

OOH är det slalom nu! *rusar mot tvn*

• Lapinette

Ha, ha .. låter som ni kommer ha det supertrevligt imorgon ... Ramla inte över klädhögen där .. nehej, du hörde inget pga öronpropparna .

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!