• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • snaily
    fru AM skrev 2011-02-04 13:59:36 följande:
    Kom i håg att min BVC-tant bestämt att man kan pimpa även vällingen - med hallonsaft, vaniljsocker eller oboy!
    Fiffigt! Kan förstå att vissa barn tycker det behövs - välling är ju verkligen superäckligt! Kräks Men eftersom Yngla verkar vara en klon av sin far så kommer hon säkert gilla det - och annan inte jättegod mat som rotmos, fläskkorv, gröt och sånt.
  • nennesjuttioåtta
    snaily skrev 2011-02-04 13:59:49 följande:
    Ja, det är ju helt sjukt - jag som tycker hon är så STOR nu, kan fortfarande inte fatta vidden av hur jobbigt det måste varit att klämma ur sig Pricken, eller hur det ens är möjligt att han fick plats där inne i din mage! Inte konstigt att jag tyckte min förlossning gick lätt, 3390 gram slinker ju ut med ett plopp bara, nästan.
    Det fattar inte jag heller . Plopp och plopp, jag trodde de kom med ett pfft
  • fru AM
    nennesjuttioåtta skrev 2011-02-04 14:00:17 följande:
    fast tandläkaren blir sur om man har söta saker i nappflaskan
    Det inte tandläkaren vet har inte tandläkaren ont av ... Jag vet - men min BVC-tant är mitt orakel. Om det bara handlar om en kort period då man ska "lära" barnet att gilla vällingen så funkar det nog. Har Pricken många tänder?
  • nennesjuttioåtta

ååh rotmos och fläskkorv! gott!

• snaily
    nennesjuttioåtta skrev 2011-02-04 14:00:17 följande:
    fast tandläkaren blir sur om man har söta saker i nappflaskan
    Såg en familj en gång som matade sin 1-2-åring med coca-cola i nappflaska... det ska böjas i tid...
  • fru AM
    snaily skrev 2011-02-04 14:02:09 följande:
    Fiffigt! Kan förstå att vissa barn tycker det behövs - välling är ju verkligen superäckligt! Kräks Men eftersom Yngla verkar vara en klon av sin far så kommer hon säkert gilla det - och annan inte jättegod mat som rotmos, fläskkorv, gröt och sånt.
    Det är bra - hon kommer gilla sånt som ger "palt-koma" - det innebär att hon kommer sova mycket gott när hon väl börjar äta "riktig" mat!
  • nennesjuttioåtta
    fru AM skrev 2011-02-04 14:03:00 följande:
    Det inte tandläkaren vet har inte tandläkaren ont av ... Jag vet - men min BVC-tant är mitt orakel. Om det bara handlar om en kort period då man ska "lära" barnet att gilla vällingen så funkar det nog. Har Pricken många tänder?
    Nä, inte en enda så för honom är det nog ingen fara för karies direkt, hhaah!
  • snaily

NU vakendags!

Säger hejdå på kanske några dagar!

• fru AM

JAg lärde Hektor att gilla välling genom att klunka i lite koncentrerad saft ... och sedan gradvis allt mindre. Så det var nog bara en vecka han fick saft i vällingen.

• nennesjuttioåtta
    snaily skrev 2011-02-04 14:03:55 följande:
    Såg en familj en gång som matade sin 1-2-åring med coca-cola i nappflaska... det ska böjas i tid...
    Såg en bild en gång med tänder på såna barn. De var bruna och svarta (det som var kvar av tänderna alltså). Kräks
    Det läskiga är att det var på riktigt, tagna på barn här i stan. 
Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!