• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Lapinette

Fossing - fondant är superlätt och även den mest obildade i köket bara kan inte misslyckas med den ... ja, om man inte glömmer den i ugnen då.

• Fossing77

Lappis - Jag har nog sett för många kockprogram på tv, där de alltid tjatar om att fondanten måste bli bra Skrattande Har du något superrecept att dela med dig av? Det ser för jäkla gott ut på tv... Flört

• fru AM

Jag har faktiskt misslyckats med fondant! Även med stuvade makaroner faktiskt
    JAg tolkade "helst endast övervärme" som "grill" en gång, vilket gjorde ytan på fondanterna väldigt svart och spröd om man säger så (dvs tokbränd). Efter det kör jag normal ugnsvärme. 
    Annars är det busenkelt. 

• Lapinette

AM - kör också på vanlig ugnsvärme.

Fossing - jag har ett recept som säkert har nämnts här inne ett tiotal gånger. Tyvärr har jag den i en kokbok hemma men kanske någon annan av tjejerna har den på sin dator (annars skriver jag ned den imorgon).

• Lapinette

AM - ja, jag funderar starkt på att gör det imorgon (köpa alltså) och skippa c b formarna utan ta små pajformar och inviga dem med den där päronpajen fast i portionsform istället för en stor. Hmmm... och sen lutar det faktiskt åt Piggelins rådjur/lamm-recept. Maken blev inte begistrad när jag läse upp Marrakeschreceptet för honom.

• Fossing77

Lappis - Tackar! :) Det blir så bra så :)

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!