• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • nennesjuttioåtta

Tur det var matchande tygtavla i vardagsrummet, annars hade det nog sett lite rörigt ut

*fnissar rått* 

• nennesjuttioåtta

september – nej vad surt, sjuka igen!  

Här försvann våren efter 5 cm blötsnö. 

• BrudSommar2006

Telis, jäklar, det var imponerande! Jag fattar bara inte hur du lyckas hitta de här guldkornen!

Muggles, vill man så är det klart att man hittar tiden men jag vill liksom inte tillräckligt mycket...

Sommarbrud, hej, en SB alltså.

• nennesjuttioåtta

BS – när drar ni till fjällen?

• BrudSommar2006

Nenne, jag tror typ 12:e mars.

Omsan, går det ens att dansa på heltäckningsmatta?? Och varför välja danskick-off på ställe med sådan matta? Men vad kul det låter!

Vi gick på många sådana där dans-helger med 4-timmarsträning innan vi fick lägga ner buggen när barnen kom och det var inte så mycket kroppen som sade ifrån rent fysiskt utan huvudet, man orkade inte koncentrera sig på steg så länge.

• passionsblomman
    nennesjuttioåtta skrev 2011-02-04 22:11:23 följande:
    Tur det var matchande tygtavla i vardagsrummet, annars hade det nog sett lite rörigt ut

*fnissar rått* 
    Ja TUR!
    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • Fossing77

Jösses! Kvällen sprang iväg.. Natti på er! :)

• Mopedvin

Nenne- jag tror på utvecklingsfas jag med, njut av att han sover, jag har haft sovpojkar jag med, superskönt
    Telis - känns som det där huset stajlats av Maria Montezami
    Oms - kul med danskurs!
    Start september - trist med sjukhelg, det har vi med nu... Snor och feber
    Sommarbrud - välkommen, är själv "ny" sedan några dagar. Det där med att äta påå natten... Alla barn är olika så det är så svårtr att säga, mina har slutat amma av sig själva så det gick av sig självt. Men om han bara är sju mån skulle ja nog fortsätta ett tag till kanske. Har han napp?

• Oms
    nennesjuttioåtta skrev 2011-02-04 22:07:45 följande:
    telis – Inte vara grön! Fast jag förstår att det är avundsvärt, jag tycker själv det är helt fantastiskt! Jag tror han kör efter devisen Är man stor måste man vara snäll. 
    självklart är det så han gör - lika förståndig som sina föräldrar
    BrudSommar2006 skrev 2011-02-04 22:43:06 följande:
    Nenne, jag tror typ 12:e mars.

Omsan, går det ens att dansa på heltäckningsmatta?? Och varför välja danskick-off på ställe med sådan matta? Men vad kul det låter!

Vi gick på många sådana där dans-helger med 4-timmarsträning innan vi fick lägga ner buggen när barnen kom och det var inte så mycket kroppen som sade ifrån rent fysiskt utan huvudet, man orkade inte koncentrera sig på steg så länge.
    Ja det går faktiskt att dansa på det men attans vad svårt det var! jag hade ju gått dit i vinterkängor o sen bytt om till klackat som vörvisso är sköna men kanske inte tillräckligt mkt stöd för att ta ut stegen så mkt som det behövs när man dansar pardans. ´Det var väl mer än nålfibermatta kanske, eller nja, den var verkligen tjock och dämpade alla ljud. Vi var på hotell Norrtull i vin o sprits gamla lokaler - helt ok men kankse inte det ultimata för dans fast säg inte det, sen när 'Cissi och Björn hade dansuppvisnign så fullkomligt gled Cissi omkring på nämnda matta i en snabb  chacha...
Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!