• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Oupsie
    Oupsie skrev 2011-02-05 19:27:23 följande:
    Maken och jag har dock en låt som vi tycker mycket om, men den var inte skriven när vi gifte oss, som vi känner säger en del om förhållanden. Att man inte ska ge upp, utan att man kämpar ihop.

">

" target="_blank">

Gud vilka romantiker vi är
  • Liten med Mindre

Det var det gräsligaste svart-vita hem jag sett. Eller i alla fall det svart-vitaste. Skulle knappt vilja hälsa på utan att ta med fina tröjan med armar att knyta på ryggen.

Vickan - färsk ingefära i hett vatten, smaksätt med citron o honung. Starkt men känns bra när man har ont i rösten.

Solosånger - vi hade "Så nära" med Åsa Lejonclou - inte så känd men väldigt fin o lagom. Extra krydda att Åsa själv sjöng, och hade hamnat 1:a på Dalatoppen (ooooo!) samma vecka. Mer känd var "You're the inspiration" - i ett fantasifullt ögonblick hade jag hoppats våga sjunga den själv för maken. Men eftersom jag räknade med att bryta ihop fick Åsa sjunga den med.

Idag var det barnkalas igen. Lilleman överlevde med barnvakt nr 3 (min syster) och Mindre fick leka på kalaset. Intressant är att inte på något av kalasen snackas det vid barnbordet när de fikar. Sen springer alla iväg o leker på var sitt håll, nästan. Måste vara åldern.

Den ytterst intressanta middagen blev stekt grillkorv med kokt pasta o majs - plus ketchup. Ett riktigt bottennapp även om det var Siljanschark-korv. Funderar på vad jag ska bli mätt på ikväll. Bara glass känns ju lite så där... Önskar jag fick teleportera till Lappis o äta lite rester i alla fall...

Krya på er alla krassliga!

• Liten med Mindre

Oupsie - med lilleman gjorde det rätt ont i brösten/vårtorna de första dagarna/veckan. Jag var förvånad eftersom jag inte mindes det så från Mindre. Men det gick över.

Hoppas ni båda får igång mjölken nu så pyrena blir mätta!

Och om man inte vill se Melodifestivalen - vad ska jag göra då ikväll? Trött på gamla serier och vill inte se nytt utan maken. Kanske nån favvofilm finns i skåpen?

• Telis

Nu finns Daisy i galleriet.

Oupsie, vad fin hon är, vilka snälla och intelligenta ögon hon har.

• Telis

smint, välkommen hem! Hoppas att mjölken rinner till snart!

Vickan, dammsugit hela huset och haft sex - det låter inte som du är döende iallafall.

• Telis

Själv har jag en jädrans mensvärk - varför, varför, VARFÖR kunde man inte tillhöra dom där som får mindre mensvärk efter en graviditet?!

• Liten med Mindre

Stackars dig Telis. Skickar över en varm vetepåse!

Vilken fin liten Daisy, alldeles ny bebis är det nåt speciellt med (Gick o försökte minnas hur lilleman luktade som nyfödd/första tiden. Saknar det lite samtidigt som jag inte längtar efter att börja om.)

• Fru E

Telis-kan du inte skicka över tanten är du snäll
    Gissar på att hon blir sen även denna månaden men å andra sidan skulle vi ev kunna göra FET lite tidigare då eftersom alla kalas hinner vara över till vi får tillbaka något

Oupsie-åhhhhh men vilken liten goding Daisy är, vilka ögon
    Går och väntar på att bästa väninnan ska få sin lilla tjej BF+1 men  till hennes förtvivlan är det lugnt i magen

• viktualia

Telis  - ha ha ha... förvisso inte... hihihi.... inte helt döende...  Men måste hålla med dig - min mensvärk har inte minskat ett smack sedan graviditeten. Hata! när vi ändå är inne på gnällspåret - den här hemska utväxten "efter amningslugg" blir bara fulare och fulare - har du gjort något åt den?! Själv surar jag och använder galna mängder spray....

Liten... läste din status på fejjan och översatte till "friterad" korv.. ha ha ha.. lät extra tragiskt. Här blev det svartpepparhalstrad lax, sparris, klyftpotatis och ädelostkräm.

Smint - välkommen hem och hoppas att lilla herrn mår prima och blir mätt och glad!!

Oupsie - en del av spänningen i brösten ger sig efter några dagar när din kropp blir mer van vid att det ska spruta en massa ur brösten... (är fortfarande lättad efter amningsslutet....)

• Fru E

Vickan-både städat och avverkat sänghalmen, inte så sjuk trots allt

Har funderat på det där med slottider och insett att vi nog borde ta tag i det här hemma med, känns lagom inspirerande att borsta tänderna, gå och lägga sig och jaha ska vi eller inte.

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!